جانشین فرمانده کل سپاه:

هرگز زیر پای هیچ یک از مقامات کشورهای سلطه فرش قرمز پهن نمی کنیم

این را بدانید چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد آمریکا دشمن درجه یک ملت مسلمان ایران و جهان اسلام است.

 

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز طی سخنانی در تجمع بزرگ 53هزار نفری گردان‌های احتیاط بسیج که در قالب رزمایش اقتدار ثارالله در بوستان ولایت تهران برگزار شد، بسیج را نماد صلابت و استکبارستیزی و بی‌اعتمادی به دشمنان بزرگ و کوچک در کشور دانست و با اشاره به اینکه بسیجیان و سپاهیان امروز از درون روزهای سخت دفاع مقدس بیرون آمده اند، گفت: این همان دوران پرشکوهی بود که جوانان آن عصر همچون شما در دل شب در سنگرهای دشمنی که بخشی از خاک سرزمین  ما را اشغال کرده بود و آمده بود تا نظام سلطه را بر سرنوشت ملت ایران بازگرداند هجوم می‌بردند.

سلامی خطاب به بسیجیان گفت: شما از دل آن حادثه شکوهمند و سخت آمده‌اید که پیام‌آور حقیقی استقلال این ملت و حفظ تمامیت عرضی آن و تحمیل اراده سیاسی به یک آرایش بین‌‌المللی بود که در مقابلمان صف کشیده بود.

وی با توصیف سلحشوری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و در طول سال‌های پس از انقلاب، فرهنگ عاشورایی مردم را عامل شکست استراتژی دشمن دانست و افزود: این ملت ایران بود که برای نخستین بار در تاریخ پیدایش امپراتوری‌ها، یک قدرت به ‌ظاهر مسلط جهانی را  وادار به تغییر رفتار و راهبرد کرد وبا شکست استعمار مدرن که سالها توسط آمریکایی ها به این کشور حاکم شده بود، ایران به یک کشور مهم و قدرت مستقل در جهان تبدیل شد.

وی ادامه داد: همواره دشمن شما را تهدید به گزینه نظامی می کرد اما ایستادگی، شکوه و عظمت شما سرانجام  دشمن را وادار کرد تا از راه عملیات روانی تحریم و تهدید نظامی به مسیر دیپلماسی تن دهد و برای نخستین بار یک قدرت جهانی را مجبور به تغییر رفتار و راهبرد کردید.

سردار سلامی با اشاره به روح استکبارستیزی و بی اعتمادی نسبت به دشمنان در ایران گفت: این ملت بزرگ تصمیم گرفته خود را ملتی با دوام و پیشرفته در جهان نشان دهد.

سلامی در ادامه گفت: شما بسیجیان از دل نبردهای 33 روزه و 22 روزه و 8 روزه و 51 روزه آمده‌اید که ارتش افسانه‌ای رژیم صهیونیستی را برای 4 بار با افسردگی، شکست و ناکامی مواجه کرد اما امروز آمده‌اید بگویید ما تا آخر ایستاده‌ایم؛ آمده‌اید بگویید اگر آمریکایی‌ها همچنان از در دسترس بودن گزینه نظامی صحبت می‌کنند اما ما هم با منطق و با عمل و با ذخیره‌سازی قدرت دفاعی هوشمند و ویرانگرمان همان عبارت امام را تکرار می‌کنیم که "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

وی خطاب به گردان‌های بسیجی شرکت کننده در رزمایش اقتدار ثارالله اظهار داشت: شما از درون فتنه های پیچیده ای آمده اید که نظام سلطه برای استحاله شخصیت و محتوای انقلاب اسلامی طراحی کرده بود؛‌ از دل شکوه مقاومت ملت در 9 دی برای خنثی کردن فتنه 88.

وی ادامه داد: شما از درون استراتژی جهانی تحریم اقتصادی غرب به ویژه آمریکا در این میدان حاضر شده اید؛‌ آن استراتژی ننگینی که ملت ایران با صبر، با شکیبایی، با ثبات قدم، با ایستادگی، با پیروی از ولی امر خویش، با استمداد از تدابیر نورانی امام خود، با تکیه بر فرهنگ نورانی عاشورا، با الهام از ایستادگی پیامبر و اصحابش در آن محاصره ها و تحریم‌ها این راهبرد و استراتژی دشمن را در هم شکستید.

سلامی گفت: این مقاومت و اقتدار و ایستادگی، شکوه و عظمت شما بود که دشمن را وادار کرد از جاده گزینه نظامی و از مسیر تحریم اقتصادی و تلاش برای انزوای سیاسی و جاده ننگین عملیات روانی سرانجام به مسیر دیپلماسی تن دهد.

وی تصریح کرد: این اجتماعی که در اینجاست پیمانی است فشرده از مقاومت ملت ایران از روح استکبار ستیزی از بی اعتنایی و بی اعتمادی به دشمنان کوچک و بزرگ. نشانه ایست از هیبت و جلالت و عظمت ملتی بزرگ که تصمیم گرفته است برای همیشه خود را در تاریخ، مستقل، پایدار با دوام و پیشرفته نشان دهد:.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی هر آنچه بخواهند می‌توانند بگویند اضافه کرد: اما نمی‌توانند هر آنچه می‌خواهند عمل کنند؛ فرق بین گفتار و عمل آنها تفاضل بین توهمات و خیالات و رؤیاها و آرزوهای آنهاست با توانایی‌ آنها برای عمل.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند سفره حیات تنفس سیاسی آنها را در جهان اسلام و غرب آسیا تنگ کند و استراتژی‌ها و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها را در جهان اسلام با شکست مواجه کند هرگز تسلیم اراده سیاسی دشمنان خود نخواهد شد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند با الهام‌بخشی روح انقلابی خود ظرفیت‌های عظیم و پایان‌ناپذیری را در بلاد اسلامی ایجاد کند که استراتژی‌های عملیاتی و میدانی آمریکا را در سرزمین‌های اسلامی در لبنان، سوریه،‌ عراق، بحرین و یمن با شکست مواجه کند هرگز فریب مفاهیم به ظاهر شیک آنها را نخواهد خورد  و می دانند که منافع آنها زیر برد موشک های ماست؛ دشمنان ما به خوبی استعدادها و ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی ما را می‌دانند اما باز در میدان عملیات روانی از دسترس بودن گزینه نظامی سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد:‌ این عبارات نخ نما شده برای ملت بزرگ ایران حقیرتر از آن است که معتبر شناخته شود زیرا دنیا می‌داند قدرت نظامی آمریکا از اعتبار ساقط شده است؛ هر چند هنوز آمریکا دارای قدرت نظامی بزرگی است اما این قدرت فاقد آفرینش منفعت و پیروزی سیاسی است و به همین دلیل  است که از اعتبار و منزلت افتاده است.

وی با بیان اینکه شاهد شکل گیری منحنی زوال قدرت غرب در جهان هستیم، افزود: موازنه قوا به نفع مسلمانان در حال تغییر است و دشمن باید بداند دیگر نمی تواند ثروت‌های مادی و هویت‌های معنوی ملت‌های مسلمان را به غارت ببرد چرا که مسلمانان بیدار شده‌ و به راه افتاده‌اند و همه سرزمین‌های اسلامی به میدان مقاومت علیه استراتژی‌های آ‌مریکا تبدیل شده است و این واقعیت، سیمای ژئوپلتیک آینده جهان و منطقه را شکل خواهد داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: هم مخالفان و هم موافقان توافق هسته‌ای در آمریکا به‌دنبال دشمنی با ایران بوده و مانند دو لبه یک قیچی علیه انقلاب اسلامی عمل می‌کنند، ما روزانه رفتارهای آنها را رصد می‌کنیم و منتظر فرصت هستیم که اگر غلطی از سوی آنها سربزند تمام منافع اقتصادی و سیاسی آنان را به آتش بکشیم.

سردار سلامی خطاب به سردمداران آمریکایی اعلام کرد: اگر بخواهند دست به‌ سمت گزینه نظامی ببرند مطابق آیه شریفه قرآن عمل نموده و گردن‌هایشان را بر فراز آسمان پرتاب و انگشت‌هایشان را قطع خواهیم کرد.

سلامی خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش 53 هزار نفری اقتدار ثارالله و نیز ملت ایران گفت: این را بدانید چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد آمریکا دشمن درجه یک ملت مسلمان ایران و جهان اسلام است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه ما از ملت های مظلوم و مسلمان در مقابل سیاست های سلطه طلبانه آمریکا دفاع می کنیم، گفت: چه توافق بشود و چه نشود، پیشرفت های علمی و فنی خود را برای تبدیل شدن به یک تکیه گاه برای تمدن بزرگ اسلامی دنبال می کنیم و هیچگاه ظرفیت های اقتصادی خود را در اختیار نظام سلطه نمی‌گذاریم.

وی ادامه داد: در ایران هرگز زیر پای هیچ یک از مقامات کشورهای سلطه فرش قرمز پهن نمی کنیم و تصمیم گرفته ایم بدون قرار گرفتن در میدان فرهنگی و سیاسی غرب و بویژه آمریکا، راه خود را برای فتح قله های به ظاهر ناممکن ادامه دهیم.

سلامی تصریح کرد: ما اجازه نفوذ اندیشه های غرب گرایانه را نه در پیکره جامعه و نه حتی اجتماعات روشنفکریمان نخواهیم داد و از همه مسئولان سیاسی و مقامات هم می خواهیم همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، با روحیه، ثبات قدم و توجه به ادبیات انقلابی، همواره رفتار و گفتار خود را با دشمن تنظیم کنند.

وی گفت: ما بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب، با تمام توان، در همه میدانها و عرصه ها حاضر خواهیم بود.

خبرنگار : اکبر کریمی

 

بصیرت 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.