جروزالم‌پست:

نقش‌آفرینی روسیه دست ایران را در جولان بازتر کرد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: حضور روسیه در سوریه که باعث گسترش حضور دردسرساز متحدان این کشور در نزدیکی مرز اسرائیل و تقویت حضور نیروی قدس سپاه، حزب‌الله و یگان‌های نظامی «بشار اسد» در مرز اسرائیل شده، برای تل‌آویو نامطلوب است...

این روزنامه صهیونیستی نوشت: تا چندی پیش روستای الخضر سوریه در بلندی‌های جولان تنها پایگاه حکومت «بشار اسد» در نزدیکی مرز اسرائیل بود اما، در هفته‌های گذشته و با شروع پشتیبانی روسیه از سوریه، شمار نیروهای ایران و حزب‌الله که با گروه‌های مسلح در حال جنگ هستند و نیز نیروهای حکومت اسد در این بخش مرزی افزایش یافته و روند بازپس گرفتن مواضعی که این حکومت در بلندی‌های جولان از دست داده بود، شروع شده است. نیروهای ایرانی و حزب‌الله مایلند به هر جایی که تحت کنترل حکومت اسد است، به ویژه مناطقی که می‌تواند برای حملات راکتی، موشکی و بمبگذاری و یا حملات نفوذی به اسرائیل استفاده شود، سرازیر شوند.
جروزالم پست افزود: جنگنده‌های روسی چنان نزدیک مرز اسرائیل پرواز می‌کنند که باعث تعجب اسرائیل است، اسرائیلی که در ابتدا فکر می‌کرد هواپیماهای روسیه در شمال شرق و شمال غرب سوریه مبادرت به حملات هوایی می‌کنند. همه این موارد به آن معناست که فرماندهی شمال IDF، اطلاعات ارتش و نیروی هوایی باید به فکر تنظیم دوباره آمادگی‌شان در این جبهه بسیار متشنج باشند.
جروزالم پست به نقل از «یاکوف عامیدور» مشاور سابق امنیت ملی «بنیامین نتانیاهو» نوشت: افزایش شمار روس‌ها در سوریه و سلطه ایران و حزب‌الله بر مناطق شمال مرز اسرائيل و سوریه ممکن است به زودی واقعیت‌های منطقه را تغییر دهد.

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.