سردار نقدی در همایش علمی آسیب های فتنه 88:

انقلاب نکردیم تا اشراف و مرفهین بر ما حاکم شوند

سردار نقدی: خطر اصلی خطر اشرافیت گرایی و ثروت‌های بادآورده بیت‌المال نزد کسانی است که می‌خواهند بر انقلاب حاکم باشند؛ فتنه 88 شورش اشرافیت علیه مردم بود. انقلاب نکردیم تا اشراف و مرفهین بر ما حاکم شوند...

هادی نیوز:  سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در همایش علمی آسیب‌ها و پیامدهای فتنه 88 با اهداء سلام به شهیدان والامقام گفت: سلام به شهیدان جبهه مقاومت، به‌ویژه امیرالاسرا و سردسته آزادگان جبهه مقاومت شهید سمیر قنطار و شهدایی که در مقابله جریان فتنه 88 جانشان را در راه اسلام و نظام اسلامی و ولایت فدا کردند. 


سردار نقدی با تأکید بر اینکه در این موضوع که فتنه چه خسارت‌هایی به جمهوری اسلامی زده پژوهش‌های مختلفی شده، به محتوای برخی از این پژوهش‌ها اشاره کرد و گفت: طبق این اسناد فتنه حدود 24 هزار میلیارد تومان ضربه به اقتصاد ملی ایران وارد کرد، همچنین آتش زدن بانک‌ها، از بین بردن زیرساخت‌های خدمات شهری، آتش زدن خودروهای عمومی و نیروی انتظامی، کشته شدن و شهادت عده‌ای از شهروندان رهگذر و کسانی که در مقابل فتنه ایستادند و خسارت‌های بسیار دیگری که فتنه به کشور و ملت ایران تحمیل کرد.


وی با تأکید بر اینکه برخی صدمات فتنه به ملت، جبران‌ناپذیر و جبران برخی دیگر نیاز به گذشت زمان و هزینه زیادی است ادامه داد: ازجمله این خسارت‌ها و صدمات این بود که در فرهنگ عمومی ما انتخابات و مسئولیت گرفتن برای خدمت به مردم بود نه برای کسب قدرت؛ اما در جریان فتنه 88 این ادبیات را تغییر دادند و به این باور ملت ضربه بزرگی وارد کردند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: عده‌ای با این فکر که هدف از شرکت در انتخابات کسب قدرت است نه خدمت‌گزاری به مردم و اگر قدرت حاصل نشد باید برای به دست آوردنش جنگید و برای آن آبروریزی کرد. یعنی به‌جای دولت خدمتگزار که ادبیات انقلاب بوده، ادبیات دولت قدرت‌مدار را باب کردند.


وی در خصوص ادبیات ضدانقلابی در فتنه 88 در کسب قدرت که از سوی فتنه گران دنبال شد، تشریح کرد: در این فرهنگ آن‌کسی که در انتخابات با این نگاه به قدرت می‌رسد، از روز اول به این فکر است که همچنان در دوره‌های بعد هم بر مسند قدرت بماند. فکر و ذهنش این نیست که به مردم خدمت کند بلکه هدف این است که برای بر صدر قدرت بودن باید افکار عمومی در اختیارش باشد ولو اینکه به مردم خیانت شود یا به اقتصاد کشور ضربه بخورد یا ... .


سردار نقدی ادامه داد: مردم به انقلاب و نظام اعتماد داشتند و آن را امانت‌دار خود می‌دانستند؛ اما دیدند عده‌ای از افراد که خودشان از مسئولین کشور و نظام بودند و در دوره‌های مختلف از سران طراز اول کشور بودند، نظام را به تقلب و خیانت‌درامانت متهم می‌کنند. این خسارت بزرگی بود که جبرانش بسیار سخت است.


وی افزود: خسارت بسیار بزرگ‌تر، ضربه‌ای بود که با فتنه 88 به اعتبار بین‌المللی جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام مردمی و متکی به آراء مردم، عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز، زد. برنامه‌ای که درست کردند با کشته سازی‌های جعلی و آن را به نام نظام گذاشتن، آشوب‌ها و نمایش آن در سراسر جهان، باعث شد ملت و نظامی که کانون توجه و اقبال مردم و جریان‌های آزادیخواه جهان بود، موردتردید قرار گیرد.


سردار نقدی با تأکید بر اینکه بسیاری از برنامه‌ریزی‌های استکباری علیه جمهوری اسلامی بر این مدار است، گفت: ابرقدرت‌ها و مستکبرین جهان تلاش دارند بین اقبال بسیار زیاد و شگفت‌انگیز ملت‌ها به اسلام ناب که باعث وحشت آن‌ها شده، و نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان پیشرو و الگو، فاصله ایجاد کرده و این حرکت را از شتاب بیاندازند.
وی ادامه داد: ابرقدرت‌ها و مستکبرین جهان سعی دارند با ترفندهای مختلف و با کمک رسانه‌ها ازجمله به تصویر کشیدن جنایت‌های اشرار تکفیری به مردم ثابت کنند که اسلام آن چیزی که فکر می‌کنند نیست و چهره‌ای وارونه از اسلام ارائه کنند.


سردار نقدی تأکید کرد: یکی از کارکردهای و خواص فتنه 88 برای دشمنان انقلاب همین بود که با انتشار تصاویر مخالفت‌ها و آشوب‌ها و بازتاب حرف‌های سران فتنه با این عنوان که این‌ها از سرشناسان و مسئولین نظام هستند در اتهام زنی ظلم و تقلب به‌نظام، افکار مردم جهان را به این‌سو هدایت کنند که این‌طور نیست که نظام جمهوری اسلامی بر پایه رأی مردم باشد و واقعیت را درباره نظام اسلامی وارونه جلوه دهند.


وی با تأکید بر اینکه، مردد و متزلزل کردن و بلاتکلیف گذاشتن جبهه‌های مقاومت، از خواص دیگر فتنه بود، تصریح کرد: در آن روزها نیروهای مقاومت از لبنان، فلسطین و دیگر کشور که به ایران می‌آمدند و گاهی با ما صحبتی داشتند، نمی‌دانستیم در این خصوص که چرا این وضع ادامه پیداکرده، چه جوابی باید بدهیم.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: شاید خسارت های مالی که فتنه 88 در جریان آشوب‌ها به کشور زد و عدد و رقم‌هایی که در کاهش ارزش پول ملی، رکود حاکم بر بازارها، تعطیلی کارخانه‌ها و ... قابل جبران باشد، اما ناامیدی، سردرگمی و تردیدی که در مقابله و مبارزه با استکبار بر جریان‌های مقاومت در منطقه و جهان حاکم شد، قابل جبران نیست.


وی توهین و حرمت‌شکنی از مقدسات را از دیگر خسارت‌های فتنه دانست و گفت: ملتی که با تمام وجود به امام راحل عشق می‌ورزد، حتی امثال دختر 16 ساله کُرد ناهید فاتحی کرج، که حاضر نشد برای نجات جانشان حتی کلمه‌ای به امام توهین کند وزنده به گور شدن را به توهین به امام پذیرفت، شاهد بود که در فتنه 88 عکس امام را در قلب پایتخت آن سوزاندند. همچنین توهین بزرگ به عاشورا. این‌ها خسارت‌های غیرقابل‌جبران است.


سردار نقدی با اشاره به اینکه تغییر روند پیروزهای انقلاب و قدرت گرفتن آن در برابر آمریکا دچار چالش جدی شد و این از مهم‌ترین خسارت‌های فتنه 88 بود، اظهار داشت: رئیس‌جمهور نحس و پلید آمریکا قبل از جریان فتنه طی نامه‌ای اعلام کرد حاضریم پیشرفت‌های ملت ایران را بپذیریم و مایلیم با ایران مذاکره کنیم. اما فتنه شرایط را عوض کرد و ورق برگشت و همان کسی که خاضعانه برای حل مسائل درخواست مذاکره کرده بود، پشت تریبون آمد و گفت: «من درباره وقایع ایران نمی‌توانم سکوت کنم و خشونت‌ها را تحمل‌کنم ... ما دیپلماسی سرسختانه‌ای را در مقابل ایران دنبال خواهیم کرد.» و احساس کرد در ایران پایگاه اجتماعی دارد و می‌تواند کاری از پیش ببرد.


وی ادامه داد: این نامه در شرایطی نوشته‌شده بود که با توجه به دستاورد ملت در حضور 85 درصدی در انتخابات و پیروزی بزرگ، اگر سلامت می‌ماند و تحت‌الشعاع فتنه قرار نمی‌گرفت، رئیس‌جمهور آمریکا که نامه نوشته بود، برای مذاکره سینه‌خیز می‌آمد و برای همه سران استکباری و مدعیان دموکراسی را خفه می‌کرد. اگر این پیروزی و مشارکت بی‌نظیر 85 درصدی باقی می‌ماند و با آرامش از آن مقطع عبور می‌کردیم، سرمایه عظیمی برای ایران ایجاد می‌شد و فتنه آتش زدن همه این سرمایه بزرگ و بزرگ‌ترین خیانت به مردم بود.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به قوانین ضد ایرانی که این روزها در آمریکا تصویب می‌شود، ادامه داد: در ادامه همان روند فتنه، امروز در به‌جای مقابله‌به‌مثل قوانین ضد ایرانی که در آمریکا تصویب می‌شود، عده‌ای در کشور توجیه‌گر شده‌اند و توجیه می‌کنند که مقامات آمریکایی نامه نوشته‌اند که دیگر به ما کاری نداشته باشند؛ این توهین به شعور و عزت مردم ایران است.


وی افزود: اگر در مهرماه که در مجلس نمایندگان آمریکا قانونی تصویب شد، که لغو تحریم‌های ایران مشروط به برداشت 46 میلیارد دلار از داریی‌های بلوکه‌شده ایران برای پرداخت غرامت کشته‌شدگان آمریکایی سال 61 در لبنان شده بود، عکس‌العمل قوی نشان داده می‌شد و مجلس ما قانونی را تصویب می‌کرد که آمریکا موظف می‌شد غرامت 230 هزار شهید ما را بپردازد، دیگر جرئت چنین اقداماتی را پیدا نمی‌کردند.


سردار نقدی گفت: روند رو به صعود اقتدار ایران در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از فتنه 88 دچار آسیب و خسارت جدی شد و این جریان از سوی عده‌ای در کشور همچنان دنبال شده و این جریان آمریکا را گستاخ‌تر کرده است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود، مسئله ریشه‌یابی فتنه را بسیار مهم توصیف کرد و با اشاره به خطبه 5 نهج‌البلاغه، گفت: دنبال هوای نفس رفتن و حق و باطل را در هم آمیختن برای رسیدن به هوای های نفسانی، ریشه فتنه است. ریشه شکل‌گیری فتنه آنجاست که افراد به دنبال دنیاطلبی باشند.


وی افزود: عده‌ای که در قِبَل انقلاب به‌جایی رسیده‌اند حالا می‌گویند انقلاب مال ماست، و خود را صاحب آن می‌دانند و رأی مردم را در صورتی قبول دارند که خواسته آنان را تأمین کند. این‌ها وقتی به مسند قدرت نشستند، به‌جای دغدغه حل مشکلات مردم، دغدغه انباشت اموال خود را داشتند و با ایجاد شرکت‌ها برای خودشان و دوستان و خانواده اشان پورسانت‌های نفتی کرفتند و مال روی مال انباشتند.


سردار نقدی در ادامه سخنرانی خود، به صحبت امام خمینی(ره) استناد کرد: «ادامه یک انقلاب در یک امری است که به نظر می‌رسد در رأس امور واقع است و آن اینکه دولت، مجلس و کسانیکه در ارتش هستند و سپاه و همه‌ی این‌ها از "طبقه متوسط و مادون متوسط" باشند؛ اساس سلطه‌ای که در کشورها و کشور ما از طرف غرب واقع‌شده است، افراد مرفه و کسانیکه سرمایه‌های بزرگ داشته‌اند یا قدرت برای حفظ خودش و حیثیت خودش در دست داشته است. مادامی که مجلس و ارگان های دولتی و همه ی اینها و مردم از طبقه متوسط و مادون متوسط تشکیل شود امکان ندارد یک دولت بزرگی، یک قدرت بزرگی، بهم بزند اوضاع را، همیشه این قدرتهای بزرگ در هر کشوری یک نفر را با او تفاهم می کردند، که این نفر برای خودش برای قدرتمندی خودش برای سرمایه خودش فعالیت می کرد، او را می دیدند و ملت را می چاپیدند، به اصطلاح کدخدا را می دیدند و ده را می چاپیدند(صحیفه نور ج 16 ص 30)».


وی این جمله حضرت امام خمینی (ره) را رمزگشایی از فتنه دانست و گفت: کسانی که آمده‌اند با ثروت‌های بادآورده و غارت بیت‌المال، برای خودشان جایگاه خاصی درست کرده‌اند و نمی‌خواهند قدرت را از دست بدهند، باکارهایی که کرده‌اند نمی‌توانند پایگاه مردمی داشته باشند، اگر چه در یک انتخابات با کارهای خاص رأی مردم را جمع می‌کنند، آن‌ها برای حفظ موقعیتشان باید به یک قدرت خارجی تکیه کنند.


سردار نقدی گفت: بسیاری از کسانی که نگاهشان برای حل مشکلات کشور به خارج است و با اظهار دلسوزی برای مردم، به دنبال رابطه با آمریکا هستند، دغدغه حفظ قدرت و ثروت خودشان را دارند نه حل مشکلات مردم.


وی با تأکید بر اینکه این دست از افراد نه به فکر آبرو و امنیت کشور بلکه فقط به دنبال منافع خودشان هستند، خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 قدرت‌های جنیاتکاری که سودای بازگشت به ایران را دارند و آدم های اشراف و مرفهین بی دردِ چپاولگر بیت المال که می خواستند به هر قیمتی بر مسند قدرت بمانند همدیگر را پیدا کردند و آشوب به راه انداختند؛ در حالی کسی که دلش برای مردم و کشور می سوزد، با اتهام کشته سازی و رسانه ای کردن آن آبرو و امنیت کشور را به خطر نمی اندازد و به دنبال آشوب نیست.


رئیس سازمان بسیج ادامه داد: این افراد متقلبانه از اصول نظام و حقوق مردم حرف می‌زنند، در حالی که خودشان غارتگر بیت المال هستند؛ یکی از اینها در دادگاه به دلیل اختلاس محکوم شده است، اما امروز رهبر حزب سیاسی است و از آزادی بیان، توسعه دموکراسی و حقوق مردم دم می زند.


وی با اشاره به این کلام معصوم که «و یتولی علیها رجال رجالا علی غیر دین الله»، تأکید کرد: ولایت افراد فاسد را پذیرفتن از ریشه های فتنه است. کسانی که ثروت های هنگفت روی هم انباشته اند و امروز توان دارند، ده ها روزنامه راه بیاندازند که هروز تیترشان یکی است و عکس های خانوادگی افراد خاص را منتشر می کند. البته خریدار هم ندارد و فقط روی پیشخوان روزنامه فروشی ها فضای مورد نظر خود را در معرض نمایش مردم قرار می دهند. باید پرسید هزینه این روزنامه ها از کجا می آید.


وی افزود: این روزنامه ها با پول های باد آورده و غارت شده بیت المال راه افتاده و اینها می شوند مدافع حقوق مردم و آزادی بیان و به حزب اللهی ها و بسیجیان می گویند افراطی و تند رو، چرا که حزب اللهی ها و بسیجی ها به این افراد گفته اند بالای چشمتان ابرو!؛ اموال بیت المال را نَبرید، بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند، در انتخابات تقلب نکنید، دروغ نگویید، اگر امام (ره) را قبول ندارید به صراحت اعلام کنید که مبانی امام را قبول ندارید، صداقت داشته باشید.


سردار نقدی ادامه داد: در فتنه 88 فتنه گران از تمام روش های انقلاب برای فریب مردم استفاده کردند، حتی شعار «الله اکبر» بالای پشت بام را. این تقلب و کلاه برداری است چرا که اینها «الله اکبر» را قبول ندارند، بلکه معتقدند فساد و بی بند و باری باید آزاد باشد، آمریکا باید حاکم باشد و ... .


وی با تأکید بر اینکه افرادی که دم از رابطه با آمریکا می زنند، مخالف نظر امام (ره) حرف می زنند، اظهار داشت: از 21 جلد صحیفه نور هر صفحه ای را که باز کنید می توان لزوم مبارزه با آمریکا را اثبات کرد، در حالی که اگر تمام صحیفه نور را زیر و رو کنید نمی توانید جمله ای از امام(ره) بیابید که از آن استنباط شود که باید با آمریکا سازش کرد. با این حال افرادی سردمدار سازشکاری با آمریکا هستند اما دم از پیروی خط امام (ره) می زنند.


سردار نقدی افزود: یک سلول بدن امام (ره) با اشرافی گری ها و قدرت طلبی این دسته از افراد سازش ندارد؛ همانطور که در نامه به حاج سید احمد آقا می نویسند که:«پسرم به دنبال مقامات نباش، چه مادی و چه معنوی» حال آنهایی که تخته گاز برای کسب قدرت می روند و هر حرفی را بزنند، هر چپاولی را روا دارند، هر رانتی را می خواهند استفاده کنند، هر فریبی بدهند و از هر جایی پول بیاورند؛ اینها بویی از خط و سیره امام (ره) نبرده اند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: ملت ایران انقلاب کرده که امثال امام (ره) و فکر ایشان حاکم انقلاب باشند؛ نه مرفهان بی دردی که با سنت و اخلاق شاهانه برای شکار به شکارگاه می روند، اسکی روی آب می کنند و به تفریحگاه های آنچنانی می روند و نه کسانی که خودروهای چند صد میلیون تومانی دارند و زندگی های اشرافی دارند و هر هفته برای گرفتن دکترا سه شنبه به لندن می رود و 5 شنبه برمی گردد.


سردار نقدی گفت: خطر اصلی خطر اشرافیت گرایی و ثروت‌های بادآورده بیت‌المال نزد کسانی است که می‌خواهند بر انقلاب حاکم باشند همان‌طور که این افراد در فتنه 88 به دنبال این بودند که حاکم شوند، فتنه 88 شورش اشرافیت علیه مردم بود.


وی در خاتمه سخنرانی خود تأکید کرد: مردم ما این انقلاب را ارزان به دست نیاورده‌اند برای این انقلاب 230 هزار شهید جانشان را فدا کرده‌اند؛ در این انقلاب این ملت از قائم‌مقام رهبری که قانوناً تنفیذ شده بود، عبور کرد؛ از رئیس‌جمهور عبور کرد، هرکسی که به موقعیت خود دل‌خوش کند بداند، که ملت ایران، با هر که بخواهد در مقابل انقلاب بایستد، مخالفند و از او عبور خواهند کرد. این انقلاب انقلابی است که امام (ره) وعده داده‌اند به انقلاب حضرت مهدی (عج) پیوند خواهد خورد و مانند همه وعده های امام که محقق شد، به تحقق خواهد پیوست.

پایگاه اینترنتی بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.