ابراز نگرانی شدید دبیرکل سازمان ملل درباره «شهرک‌سازی‌های اسرائیل»

بان‌کی‌مون ضمن ابراز «نگرانی شدید» درباره خبرها مبنی بر مصادره ۳۷۰ هکتار از اراضی فلسطینی در کرانه باختری برای شهرک‌سازی، چنین اقداماتی از سوی اسرائیل را نقض قوانین بین‌المللی خواند...

هادی نیوز:  در حالی که خبرها حاکی از موافقت نتانیاهو با مصادره 370 هکتار از اراضی فلسطینی در کرانه باختری حکایت دارد، دبیرکل سازمان ملل به این خبر واکنش نشان داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «موشه یعلون» وزیر جنگ این رژیم اخیرا با مصادره 370 هکتار از زمین‌های «اریحا و اغوار» در کرانه باختری به منظور شهرک‌سازی موافقت کردند؛ این مصادره اراضی، بزرگترین مصادره اراضی فلسطینی در کرانه باختری در طول دو سال اخیر بوده است.

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی و محکومیت‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطینی، بان‌کی‌مون هم بار دیگر درباره فعالیتهای غیرقانونی صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه‌ دبیرکل سازمان ملل در این باره تصریح شد: «دبیرکل به شدت نگران گزارش‌‌ها مبنی بر موافقت دولت اسرائیل با اعلام ۳۷۰ هکتار از اراضی در کرانه باختری به عنوان "سرزمین دولتی (اسرائیل)" است. اگر این تصمیم اجرایی شود، این بزرگترین اعلامیه اسرائیل مبنی بر در اختیار گرفتن اراضی در کرانه باختری از آگوست ۲۰۱۴ خواهد بود».

بان‌کی‌مون افزود: «دبیرکل درخواستش را مبنی بر اعمال تغییرات اساسی در سیاستگذاری در تحولات میدانی از سوی اسرائیل تکرار می‌کند تا شرایط زندگی فلسطینیان بهبود یابد. فعالیتهای شهرک‌سازی نقض حقوق بین‌الملل و همچنین در تناقض با اعلامیه‌های علنی و عمومی دولت اسرائیل مبنی بر حمایت آن از راه‌حل دو دولت است».

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.