پزشکیان: به آینده امیدوارم/دولت‌ چهاردهم صلح‌ و امنیت منطقه و جهان را پیگیری خواهد کرد

رئیس جمهوری در پیامی خطاب به هم‌میهنان، با تاکید بر اینکه به آینده امیدوارم تصریح کرد: دولت‌ چهاردهم با ایجاد تعادل و توازن در روابط خارجی، منافع ملی و صلح‌وامنیت منطقه و جهان را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :دکتر مسعود پزشکیان روز سه شنبه نهم مرداد ۱۴۰۳ در این پیام افزود: هم میهنان! من به آینده امیدوارم؛ گرچه گزارش های کارشناسی وضعیت امروز کشور را پیچیده و دشوار نشان می دهد و همه ما شاهدیم که زندگی و معیشت مردم با سختی های فراوانی مواجه است اما بی گمان توکل به قدرت لایزال الهی و توانمندی های ایران عزیز و به ویژه ظرفیت انسانی مردم فهیم این مرز و بوم عبور از هر چالشی را امکان پذیر می سازد.

وی ادامه داد: باید به مردم ایران، زنان، جوانان و قومیت‌ها به عنوان فرصت‌های بینظیر ملی بنگریم آنها می‌توانند راه‌هایی نو برای حل مشکلات کشور ارائه دهند.باید فرصت حضور مشارکت برای کسانی که تا کنون در حاشیه‌ بوده‌اند فراهم کنیم. باید به عزت، کرامت و حرمت انسان به ویژه نسل جوان و زنان و دخترانی که از نادیده گرفته شدن و تحقیر و تحمیل آزرده اند بازگردیم

رئیس جمهور تصریح کرد: مگر رفع تبعیض، تامین زندگی عادلانه و شرافتمندانه و پیشرفت، صلح و آرامش به دور از نگرانی و تحقیر و مداخلات فراقانونی چیزی جز حق ملت در فصل سوم قانون اساسی و ویژگی‌های سند چشم انداز است؟ مگر نشانه ولایتمداری و التزام به قانون اساسی جز کوشش مشترک برای احترام به این خواسته‌های ملت است؟

پزشکیان ادامه داد: در این مسیر یاری و پشتیبانی تمام ارکان و نهادهای حاکمیت به ویژه قوای مقننه و قضاییه هستیم؛ فرصت پیش روی ما، فرصت پاسخ به تغییرات و اصلاحات تازه است؛ حرکت در مسیر خواست ملت و انجام اصلاحات رویکردی، ساختاری و رفتاری در آن جهت به سود همه است. در این مسیر همه برنده هستند و هیچ بازنده ای نیست.

وی افزود: آن‌هایی که سلاح‌های کودک‌کُشان غزه را تامین می‌کنند، نمی‌توانند به دیگران درس انسانیت بدهند. هیچ کس در دنیا نمی‌پذیرد رئیس رژیمی که در غزه بر سر زنان و کودکان بمب می‌ریزد مورد تشویق قرار گیرد. نمی‌توان نام خود را انسان گذاشت ولی در برابر جنایات صهونیست‌ها سکوت کرد. ما خواهان جهانی هستیم که مردم فلسطین از چنگ اشغال و نسل‌کشی رها شده باشد

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت‌ چهاردهم خواهان منطقه قوی است که همه کشورهای همسایه بتوانند با هم‌افزایی برای توسعه اقتصادی، پیشرفت و بهبود زندگی نسل‌های آینده گام مشترک بردارند، منطقه‌ای که امنیت آن با حضور کشورهای منطقه تامین خواهد شد. ما بدنبال آرامش در منطقه و جهان هستیم. بیایید با هم از نگرانی مردم کم و منطقه را به جایگاه آن بازگردانیم.

پزشکیان افزود: دولت‌چهاردهم با ایجاد تعادل و توازن در روابط خارجی، منافع ملی و صلح‌وامنیت منطقه و جهان را پیگیری خواهد کرد.قدر دوستان روزهای سخت را می‌دانیم و با بازیگران نوظهور روابطمان را تحکیم خواهیم کرد. دوستی با همسایگان شرقی و حوزه فرهنگی فارسی زبان را تثبیت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز کشورهای غربی را به ایجاد روابط مبتنی بر احترام متقابل فرامی‌خوانیم و آماده‌ایم با کشورهایی که هنوز شان و جایگاه ایران را درک نکرده‌اند گفت گو کنیم. عادی سازی روابط اقتصادی با جهان را حق مسلم ایران می‌دانم و برای رفع تحریم‌های ظالمانه از پای نخواهم‌نشست. دولت من هرگز تسلیم زورگویی و استانداردهای دوگانه نخواهد شد. ایران همواره در سمت درست تاریخ ایستاده است.

انتهای پیام/-*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.