واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه

گروه‌های مختلف فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  گروه‌ها و جناح‌ها مختلف فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده و اعلام کردند که این اقدام قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در همین راستا، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تأکید کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش اقدامی بزدلانه است و قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ابوزهری: در راه آزادی قدس حاضریم هر بهایی را بپردازیم

سامی ابوزهری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با شبکه العربی تاکید کرد: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

واکنش محمود عباس به ترور شهید هنیه

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، را محکوم و آن را «اقدامی بزدلانه» و «تحولی خطرناک» توصیف کرد.

ساف: ترور هنیه اقدامی ناجوانمردانه است

سازمان آزادی‌بخش فلسطین ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، را محکوم کرد و آن را اقدامی ناجوانمردانه و بزدلانه خواند و گفت این جنایت موجب پایبندی هرچه بیشتر ما به مقاومت و پایداری در برابر دشمن خواهد شد.

برغوثی: ترور هنیه عزم و اراده ملت فلسطین را قوی‌تر خواهد کرد

مصطفی برغوثی، رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین، تأکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را جزم‌تر خواهد کرد.

جنبش فتح شهادت هنیه را تسلیت گفت

جنبش فتح ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در تهران را به شدت محکوم و بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و ادامه مقاومت و پایداری در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کرد.

جبهه دمکراتیک فلسطین: ترور اسماعیل هنیه مؤید این است که نبرد طولانی است

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که ترور اسماعیل هنیه مؤید این مطلب است که نبرد طولانی است.

 جبهه دموکراتیک افزود که دشمن اگر خیال می‌کند که با ترور رهبران مقاومت، مقاومت متوقف خواهد شد، سخت در اشتباه است؛ زیرا که رهبران حماس در روح و جان مردم فلسطین ریشه دارد.

جهاد اسلامی: ترور هنیه مقاومت را تقویت می‌کند

محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، به شبکه خبری الجزیره گفت که ترور اسماعیل هنیه مقاومت را تقویت می‌کند و پاسخ مقاومت میدانی خواهد بود.

پسر اسماعیل هنیه:پدرم به آرزویش رسید و مقاومت ادامه دارد

«عبدالسلام» پسر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در واکنش به شهادت پدرش اعلام کرد که مقاومت ملت فلسطین با ترور رهبران آن پایان نمی‌یابد. پسر اسماعیل هنیه، در اولین واکنش به شهادت پدرش گفت: پدرم به آرزویش رسید.

وی افزود: ما در انقلاب و مبارزه مستمر ضد دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران پایان نمی یابد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد امروز چهارشنبه 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به‌همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران امروز چهارشنبه در بیانیه ای خبر شهادت اسماعیل هنیه را تأیید و اعلام کرد: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.