سخنگوی دولت در تبریز؛

حق نداریم ضعف‌های برجام را نادیده بگیریم!/ دولت بودجه دفاعی را کاهش می‌دهد

نوبخت گفت: تحریم‌ها کوچکترین تاثیری نداشت و تنها برخی از کارهایمان به کندی پیش رفت.

به نقل از آناج، محمد باقر نوبخت صبح امروز در نشست مشترک شوراهای برنامه ریزی استان‌های شمالغرب با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته با شرایطی متفاوت به نام تحریم مواجه بود، اظهار داشت: تحریم‌ها شرایط را به جایی رساند که محدودیت فروش نفت داشتیم و میزان صادرات در حد صفر بود.

وی افزود: شرایطی تعیین شده بود که 2.5 میلیون بشکه صادرات نفت به یک میلیون تقلیل یافته و به سمت صفر میل می‌کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به قوانین حاکم بر روابط بین الملل، ابراز کرد: ملت نجیب ایران ظلم حاکمان کشورهای همسایه را تحمل کردند و امروز شاهدیم که به کشورهای همسایه کمک می‌کنند.

وی بیان داشت: همه این تحریم‌ها و سختی‌ها کوچک‌ترین تآثیری نداشت ولی باید قبول کنیم که رنجی به مردم وارد شد و حرکتهایمان به کندی پیش می‌رفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور توضیح داد: در طی سه سال گذشته به گونه ای کار کردیم که تحریم ها بیش از این افزایش نیابد و وضعیت را تغییر دهیم؛ ما مجموعه هویتی دولتی داشته و قصد داریم شرایطی که رشد اقتصادی را تقلیل می دهد را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای ادعا داشتند که دولت قدرت مذاکره و ساماندهی فضای تحریم را ندارد ولی به رغم نا باوری‌ها این اتفاق افتاد و امروز یک سال از برجام می‌گذرد.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه در مورد برجام حق زیاده‌گویی نداریم، اذعان داشت: ما نه حق داریم اضافه گویی کنیم و نه حق داریم ضعف‌ها را نادیده بگیریم؛ برخی می‌گویند تحولی صورت نگرفته ولی فقط در حوزه نفت بر اساس گزارش وزارت نفت روزانه 2 میلیون و 568 هزار بشکه نفت صادر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: 1 میلیارد و 700 هزار میلیارد دلار اموال ما بلوکه شده بود که ما در سایه همین مذاکرات علاوه بر کل پول، سودش را نیز دریافت کردیم که سال قبل این پول صرف پروژه های عمرانی شد.

نوبخت با بیان اینکه ما شرایط تحریم را به شرایط تکریم تبدیل کردیم، عنوان کرد: بر همین اساس روسای جمهور و وزرای کشورهای مطرح جهان برای همکاری با ایران صف کشیده‌اند.

وی افزود: از 27 دی ماه 94 در داخل کشور 3 هزار و 400 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است؛ سال اقتصاد مقاومتی را در پیش داریم که مبنای کار ما قرار گرفته و انتظار ما از استانداران این منطقه این است که اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی به نتیجه برسد، استان‌ها باید جایگاه رفیعی در برنامه ششم پیدا کنند.

سخنگوی دولت کاهش قیمت نفت به زیر 30 دلار را در عدم تخصیص 100 درصدی اعتبارات به پروژه‌ها موثر دانست و تشریح کرد: در سال جاری گذشته را جبران خواهیم کرد، تا به این لحظه 4500 میلیارد تومان تخصیص یافته است و بودجه دفاعی را نیز دولت 5 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه دفاعی را کاهش می دهد.

وی در پایان ابراز داشت: 7500 واحد با پیشرفت 80 درصدی فیزیکی وجود دارد که 20 درصد نیازمند سرمایه گذاری ثابت است تا بتوانیم با ایجاد اشتغال زمینه فعالیت جوانان را فراهم و رشد اقتصادی را سرعت بخشیم.

راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.