رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

توجه به توان داخلی در عرصه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی توانست در این عرصه ما را تا حد زیادی بی نیاز کند

فریدون عباسی با اشاره به پیشرفت‌های صنایع دفاعی و نفت، گفت: خوشبختانه توجه به توان داخلی در عرصه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی توانست در این عرصه ما را تا حد زیادی بی نیاز کند.

هادی نیوز: فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در آیین امضا میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ که در شرکت پن‌ها برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: به دنبال برنامه ریزی برای تحقق جهش تولید در صنعت هوایی هستیم.

وی ادامه داد: اگر به گذشته نگاه کنیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوره‌ای که از انقلاب فرهنگی گذشت دانشگاه‌های ما در تولید علم هدفمند شدند و اساتید و دانشجویان ما در دوران دفاع مقدس همگام جهاد در میدان‌های نبرد سخت، جهاد علمی را دنبال کردند و امروز نتیجه جهاد‌های علمی آن‌ها را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس استفاده از تجارب گرانبهای دفاع مقدس در عرصه‌های علمی را در حوزه‌های مختلف بسیار مهم دانست و گفت: اگر بتوانیم دانش و فناوری‌های به دست آمده را به دانشگاه‌ها منقل کنیم میتوانیم جهش علمی کشور در عرصه‌های مختلف را شاهد باشیم.

عباسی بابیان اینکه بودجه حرف اول را در توسعه علمی نمی‌زند گفت: اگر بتوانیم پایان نامه‌ها و حرکت‌های علمی را هدفمند کنیم می‌توانیم با وجود محدودیت‌ها پیشرفت‌ها خوبی داشته باشیم.

وی تولید مواد استراتژیک در داخل را یکی دیگر از مسائل قابل توجه برای پیشرفت صنایع استراتژیک در کشور دانست و گفت: ما باید موضوع تکیه بر توان و تولید داخلی را در کشور جا بیندازیم و فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشرفت‌های صنایع دفاعی و نفت، گفت: خوشبختانه توجه به توان داخلی در عرصه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی توانست در این عرصه ما را تا حد زیادی بی نیاز کند.

عباسی گفت: با این پروژه می‌توانیم یک بالگرد بومی داشته باشیم که به خوبی می‌تواند با نمونه‌های خارجی رقابت داشته باشد. این پروژه و اقدام مشترک می‌تواند نمونه‌ای باشد برای پیشرفت در سایر حوزه‌های صنعتی مانند صنایع خودرو سازی که مصرف عمومی و مردمی دارد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.