نماینده مجلس خواستار ورود اتحادیه مجالس اسلامی به وضعیت پناهندگان جِنین شد

عضو کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی طی نامه‌ای خطاب به دبیرکل این اتحادیه، خواستار بررسی ویژه «هتک حرمت قرآن در سوئد» و «تجاوزات رژیم صهیونسیتی به اردوگاه جنین» در اولین نشست اتحادیه مذکور شد.

هادی نیوز: 

 ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نامه‌ای به محمد قریشی نیاس دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)، نوشت: همانگونه که استحضار دارید امروز جهان اسلام با چالش‌های نوظهوری مواجه است که ضرورت وحدت و همگرایی کشورهای اسلامی را پررنگ‌تر می‌کند. اقدام موهن پلیس سوئد در صدور مجوز هتک حرمت قرآن کریم که به بهانه آزادی بیان و با هدف اسلام ستیزی و خشونت پراکنی صورت گرفته، اهانت آشکارا به مقدسات اسلامی و نقض یکی از اصول بنیادین و بدیهی حقوق‌بشر یعنی اصل احترام به ارزش‌های دینی و آسمانی است. این مهم در ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی هم مورد اتفاق بین المللی قرار گرفته است.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی افزود: از سوی دیگر تجاوزات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به اردوگاه جنین و به شهادت رساندن و صدمه به زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی و تخریب ساختمان‌ها و منازل مسکونی این شهر ضرورت اتخاذ اقدامات فوری و عملی جامعه بین‌المللی به ویژه از جانب پارلمان‌های کشورهای اسلامی را در واداشتن این رژیم غاصب به توقف جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین بیش از پیش آشکار می‌کند.

عمویی خاطرنشان کرد: بدون شک اینگونه اقدامات خشونت‌بار و افراطی‌گرایانه که در تضاد با مبانی و موازین انسانی، اخلاقی و ناقض قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی می‌باشد، نیازمند عزم راسخ‌تر کشورهای اسلامی برای وحدت و یکپارچگی بیشتر حول حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین در دفاع از خود است. پیشنهاد می‌کنم این دو موضوع به صورت ویژه در دستور کار نشست پیش رویِ کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) قرار گیرد.

 ایرنا 

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.