رئیسی: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی باشد/ پیروی از بیگانگان سیر قهقرایی را به‌دنبال دارد

رئیس جمهور گفت: خداوند می‌فرماید اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید. رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت و انسجام با محوریت اعتقاد به خدا و رسول و با تأسی از قرآن شریف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و هم‌چنین گرامیداشت شهدا و چهره‌های ماندگار وحدت‌آفرین امت اسلام، بیان کرد: وحدت در جهان اسلام امروزه اهمیت دارد و البته همواره دارای اهمیت بوده و روزبه‌روز در عالم اسلام مورد تأکید قرار می‌گیرد. توجه به وحدت، یک امر فردی و مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق و با اساس قراردادن خدا، قرآن و اهل‌بیت(ع) و هم‌چنین با نگاه به این است که وحدت به‌معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست بلکه وحدت به‌عنوان اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

وی افزود: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی و ارتقای این منافع باشد. امت یعنی یک مجموعه‌ی هدف و مقصد است؛ خدا را در همه سطوح و ابعاد زندگی دیدن و قانون الهی را اجرا کردن است.
 
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: صفات رسول الله(ص) به‌عنوان بهترین خلق خدا، جلوه همه خوبی‌های عالم است. ایشان جلوه‌ی ایمان، اخلاق، مجاهدت و صبر است و خداوند صبر را به‌عنوان برترین مدال به ایشان داده است و موفقیت ایشان در پرتور شرح صدر اوست. ایشان بهترین الگو برای انسان است و باید به ایشان، سخنان، سیره و سلوک ایشان توجه شود.
 
رئیسی اظهار داشت: شاخص سیر قهقرایی و ارتجاعی در امت اسلام چیست؟ خداوند می‌فرماید اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید. رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت و انسجام با محوریت اعتقاد به خدا و رسول و با تأسی از قرآن شریف بوده است. نگاه به بیگانگان و پیروی از آنان، سیر قهقرایی به‌دنبال دارد.
 
وی تصریح کرد: امروز نظام سلطه می‌داند مهم‌ترین سد مقابل او، مردم مسلمانِ دلداده‌ی به خدا هستند. امت اسلامی مجموعه‌ای باورمند به خدا، پیامبر و معاد است که گرد هم آمدند و مقصد واحدی دارند و معقتد به پویایی و نه توقف هستند.
 
ادامه دارد...

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.