طوفان الاقصی پاسخی به سالها جنایات اسرائیل

چند روزی است رسانه های غربی در پنهان سازی تهاجم تاریخی صهونیست های متجاوز به فلسطینیان ، سعی می کنند اقدامات تجاوزکارانه همیشگی آنها را سفیدنمایی و اقدامات تدافعی میزبانان قربانی را سیاه نمایی کنند، از اینرو حمله متهورانه و دفاعی روز شنبه مقاومت به مواضع صهیونیستی را یک "جنگ بدون تحریک قبلی" تبلیغ می کنند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز بهر نقل از ایرنا :  آنها بدون قضاوت کردن در باره "کنش" تجاورکارانه قبلی و در واقع همیشگی صهیوینیست ها، "واکنش" صبورانه و با تاخیرصبح شنبه گروه مقاومت فلسطین (حماس) علیه تهاجم جنایت بار سال 1967 (1348) و تجاوزات مکرر و متعاقب آنها به نوامیس، خاک، جان و مال فلسطینیان مسلمان را یک "کنش" تهاجمی بدون تحریک قبلی قلمداد و آنرا به گونه ای وارونه در سطح جهان تبلیغ می کنند تا به طریق اولی حمایت های کشورهای خودشان (غربی ها) از تجاوزات همیشگی صهیونیست ها را توجیه و زیبانمایی

این دسته از رسانه های غربی تحت امر صهیونیست ها بدخواهانه تلاش می کنند عینکی را بر چشم شهروندان ساده اندیش جهان قرار دهند تا با نادیده گرفتن اشغالگری و بیش از پنج دهه جنایات واقعی صهیونیست ها و در واقع "تک" قبلی آنها به فلسطین، فقط بر اقدام به "پاتک" روز شنبه حماس تمرکز کرده و به ناحق این گروه مدافع حقوق غصب شده فلسطینیان را "آغازگر جنگ" معرفی کنند.

این قبیل کشورهای غربی که زمانی خودشان به عمد در انگلیس براساس اعلامیه بالفور یهودیان سراسر جهان را برای تشکیل یک رژیم صهیونیستی به فلسطین در خاورمیانه فرستاده بودند، به خوبی می دانند که طبق حقوق بین الملل، هرگونه اشغال نظامی هرچند موقت برای کشورها ممنوع است. حتی قطعنامه ۳۷/۴۳ مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز تاکید می کند که مردمی هم که برای استقلال و رهایی از حکومت استعماری مبارزه می کنند، حق دارند با استفاده از “همه وسایل موجود، از جمله مبارزه مسلحانه” تا اخراج متجاوز از خود دفاع کنند.

لذا باید از این رسانه های مدعی حقوق بین الملل، حقوق بشر، حق آزادی بیان و نشر پرسید آیا مردمی که ده ها سال است با حکومت استعماری و اشغالگری شهرک نشینان اسرائیلی روبرو بوده اند و حتی بخشی از آنها در غزه هم به مدت 16 سال در محاصره مرگبار قرار دارند، باز هم حق دفاع از خود را ندارند؟

قابل توجه اینکه جنایت های اشغالگران در محاصره غزه به قدری غیرانسانی است که حتی بر امکانات پزشکی نوار غزه نیز تأثیر گذاشته است. یعنی بیمارستان ها فاقد لوازم اولیه، تجهیزات و زیرساخت هستند و قادر به رسیدگی به موارد حاد یا ارائه مراقبت های مناسب به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن نیستند.

این در حالی است که به خوبی می دنیم همین کشورهای غربی داعیه دار دمکراسی و حقوق بشر خودشان نیز قبلا همچون رژیم اشغالگر قدس سابقه اشغالگری استعماری دیگر کشورهای جهان و حتی اعتراض های مستعمراتشان برای احقاق حقوق خود (شبیه آنچه که امروز در سرزمین های اشغالی می گذرد) را تجربه کرده بودند، بنابراین نمی توانند "حق دفاع از خود" فلسطینیان در برابر تهاجم صهیونیست ها را به راحتی پذیرا باشند.

در واقع این رسانه ها غربی یک نگرش یک جانبه تاریخی و فرهنگی و صرفا مبتنی بر منافع سیاسی و اقتصادی به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی را برجسته سازی می کنند که طبق شواهد کاملا با خواست صهیونیست های متجاوز به سرزمین های اشغالی نیز هماهنگ است.

اما از میان همین رسانه های غربی، روزنامه "یونگه ولت" (کیهان جوان) آلمان امروز در گزارشی در باره تحولات چند روز اخیر در سرزمین های اشغالی، نوشت: "نیروهای سیاسی اسرائیل، چه دولت و چه اپوزیسیون، ادعا می کنند که حمله حماس «بدون تحریک» انجام شده است. جهان غرب نیز بی قید و شرط و بلافاصله از آنها پیروی می کند. با این حال، واقعیت چیز دیگری است چون همه نیروهای مرتبط در اسرائیل حداقل از 5 ماه قبل یک چشم انداز «جنگ چند جبهه ای» را مطرح کرده بودند که آحاد دولتمردان و شهروندان اسرائیل باید برای رهبری همزمان آن آماده می شدند."

به اعتقاد "کنوث ملنتین" نویسنده این گزارش، هدف این دسته از سیاستمداران اسرائیلی صرفا مناطق اشغال شده قبلی این سرزمین مثل غزه و یا کرانه باختری نبوده و نیست، و حتی تل آویو هیچ قصدی هم برای آرام کردن منطقه ندارد، بلکه با "نیش زدن های مداوم" سعی می کند اوضاع را در کل منطقه خاورمیانه متشنج کند.

صرف نظر از تحلیل این نشریه آلمانی، برخی تحلیلگران معتقدند که هدف ستاد جنگ رژیم صهیونیستی فقط محدود به غزه نیست بلکه آنها مکان های دیگری غیر از سرزمین های اشغالی از جمله لبنان، سوریه و سرانجام ایران را نیز هدف قرار داه اند که نشانه های آن را می توان در حمله پهپادی روز جمعه صهیونیست ها به یک جشن دانشکده افسری سوریه دید که متاسفانه بیش از 90 تن از شرکت کنندگان آن به کام مرگ رفتند.

جالب اینکه همین رسانه های تحت امر صهیونیست ها که اقدام دفاعی روز شنبه حماس را "حمله بدون بهانه قبلی" معرفی می کنند، بعد از آنکه حماس به چندین نقطه سرزمین های اشغالی از جمله بطور تصادفی به یک جشنواره هنری بین المللی در حال برگزاری راکت زد، صرفا بر اندک کشته های آن جشنواره تمرکز کرده و هیچ اشاره اعتراض آمیزی به قربانیان جشن در دمشق نکرده و نمی کنند.

باید از آنها پرسید که آیا غیر از همه جنایت های بیش از 5 دهه اخیر صهوینیست ها در سرزمین ای اشغالی، سوریه و لبنان، حمله روز جمعه صهیونیست ها به جشن دمشق نمی تواند "بهانه دیگر"ی برای جنگ تدافعی علیه صهیونیست های غاصب تلقی کرد.

این دسته از رسانه ها مغرض حتی طی چند روز اخیر به حملات صهیونیست ها به مدارس و بیمارستان و دیگر امکان عمومی سرزمین های اشغالی اشاره نمی کنند، در حالی که گزارش روز دوشنبه "واکر تِرِک" رئیس حقوق بشر سازمان ملل با استناد به اطلاعات جمع آوری شده توسط دفتر آن در سرزمین ای اشغالی، بر عمق جنایت های ضد بشری آنها صحه می گذارد.

وی حتی بعد از آنکه رژیم صهیونیستی با ارتکاب به جنایت جنگی دیگر، آب و راه های فاضلاب، برق و مواد غذایی را بر روی مردم غزه بست، در واکنش به اعلام "یواو گالانت" وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مبنی بر تشدید محاصره نوار غزه، گفت که "محاصره ای که جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد، طبق قوانین بین المللی ممنوع است."

در هر حال، رسانه های غربی به عمد با علم به ویرانی‌های جنگ تاریخی صهینیست ها علیه فسطینی ها، هیچ اشاره ای به اسرائیل و رهبری “سرسخت” آن نمی‌کنند که حتی در چنین شرایطی نیز از دادن هیچ گونه امتیازی به فلسطینی‌ها دریغ می ورزد و به این ترتیب از حل مناقشه چند دهه‌ای خودداری می‌کند. نتانیاهو حتی روز دوشنبه قول داده است که تا زمانی که تمام اهداف خود را محقق نکند، به جنگ ادامه دهد.

اما چینش قطعات پازل به عمد بهم ریخته تحولات تقریبا یک سال اخیر به ویژه بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی در تل آویو ، نشان می دهد که نه تنها اقدام حماس در دفاع از حق فلسطینیان "اقدام از قبل تحریک نشده" است، بلکه به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، خود رژیم صهیونیستی از قبل معادلات را به گونه ای شکل داد که بتواند با بروز اتفاقی مشابه، بهترین بهره برداری تاریخی را از آن به عمل آورد.

مثلا همین رژیم جنایتکار که همواره در هر جنگ هدفمند و خود انگیخته و یا حتی حوادث طبیعی در سرزمین های اشغالی سعی می کرد حقایق و آمار واقعی کشته های خود را کتمان کند، این بار با کمک رسانه های بین المللی تحت امر خود سعی می کند آنها را برجسته سازی و حتی بزرگ نمایی کرده و مثل همیشه بر مظلوم نمایی تاریخی خود بیافزاید.

کوتاه سخن اینکه اگرچه شاید این مورد جدید استفاده از حق "دفاع از خود" از سوی فلسطنیان بزرگترین واکنش دهه های اخیر آنها در برابر اشغالگری صهیونیست ها در همه ابعاد غیرانسانی باشد و غربی ها هنوز آنرا یک "جنگ بدون تحریک قبلی" تبلیغ می کنند، اما آنها (غربی ها) باید بدانند که این یک تحول اجتناب ناپذیر، عمل مقاومت و واکنشی به رنج تاریخی کل فلسطین مظلوم و مردم غزه تحت محاصره و اشغال وحشیانه و در واقع اقدام برای آزادی بود.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.