چرا آتش بس مساوی با شکست اسرائیل است؟

عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در رشته توئیتی نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از مشرق :  چرا آتش بس مساوی با شکست اسرائیل است؟

۱- اسرائیل اگر آتش بس را بپذیرد شکست خورده؛ این حرفی است که احتمالا این روزها زیاد شنیده اید؛ البته مخالفانی هم دارد، خصوصا آنهایی که میگویند با حدود ۱۰ هزار بیگناهی که در غزه به شهادت رسیده اند، آتش بس احتمالا پیروزی اسرائیل است!

۲- برای درک بهتر این مسئله لازم نیست دنبال تحلیل های پیچیده بگردیم؛ کافی است تعدادی از فکت های ساده را مرور کنیم. اولا در این عملیات اسرائیل زمین بازی را تعیین نکرد، بلکه مجبور شد در زمین حماس بازی کند؛ به عبارتی هم زمان و هم مکان را مقاومت فلسطین تعیین کرده است.

۳- ثانیا حماس توانست برای اولین بار در تاریخ ۷۵ ساله اسرائیل، بنیان اسرائیل را به لرزه در آورد و هیمنه ای که در طول سالها تحت عناوینی چون چهارمین ارتش جهان، اولین ارتش در غرب آسیا، و ابرقدرت اطلاعاتی - امنیتی منطقه به دست اورده بود را یکجا فرو بریزد.

۴- دنیا وقتی میبیند کوچکترین واحد محور مقاومت یک قدرت ادعاییِ نظامی-امنیتی را اینگونه ذلیل میکند، دیگر در این حوزه حیثیتی برای اسرائیل نمیماند و حتی حکام سُست عنصر کشورهای عربی نیز خواهند فهمید اسرائیل واقعا آن چیزی که ادعا میکند نیست.

۵- ثالثا هدف اصلی اسرائیل نابودی حماس و جهاد اسلامی بعنوان هسته های مقاومت در غزه بود، ولی اکنون که در روز سی ام جنگ قرار داریم، هنوز هیچ خطری جدی آنها را تهدی نمیکند و قدرت آنها نه تنها ذره ای آسیب ندیده که حتی هر روز ابتکارات جدیدتری از خود بروز میدهند.

۶- آتش بس در چنین شرایطی که یک گروه کوچک با ابتکارات خود و صبر بی مانند مردمش توانسته از اسرائیل در اذهان ملت های جهان منفورترین رژیم دنیا را بسازد، آمریکا را حامی نسل کشی آنها جلوه دهد، ملت های مسلمان و مردم آزاده جهان را علیه اسرائیل متحد کند،..

۷- قدرت نظامی و امنیتی شان را به سخره بگیرد و در عین حال توان مقاومت هیچ آسیبی نبیند، یعنی اسرائیل در حالی بدون هیج دستاوردی تن به پذیرش آتش بس داده که نه در آغاز جنگ نقش تعیین کننده ای داشته و نه در پایان آن موفق به تحقق خواسته هایش شده است!

۸- این یعنی مقاومت فلسطین به قوت خود پا برجا است و هر زمان اراده کند باز میتواند اسرائیل را به تعطیلی بکشاند، ضررهای اقتصادی طولانی مدت به صهیونیستها بزند، روان آنها را به هم بریزد، مهاجرت معکوس را سرعت دهد، شهرکها را تخلیه و آنها را اردوگاه نشین نماید!

۹- مقاومت همچنین میتواند آنها را به جان هم بیاندازد و به اختلافات داخلی رژیم دامن بزند. آتش بس از طرفی به عمر سیاسی نتانیاهو و دولتش پایان میدهد و برای اولین بار در ۷۵ سال گذشته فلسطینی ها میتوانند در حاکمیت رژیم اخلال، و یک کابینه صهیونیستی را سرنگون نماید.

۱۰- اینکه رهبری فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای فرمودند این شکست برای اسرائیل غیر قابل ترمیم است دقیقا یعنی اسرائیل علاوه بر فرو ریختن هیمنه ساختگی اش، اگر ادمه دهد با فرسایشی شدن جنگ، زیان های اقتصادی و روانی آن، و فشار ملت های جهان یک جور ضرر میکند...

۱۱- و اگر به آتش بس تن بدهد یک جور دیگر! البته این جنگ منجر به شهادت چند هزار نفر در غزه ی مظلوم اما مقاوم هم شده است، اما آنها خود را در میانه نبرد حق علیه باطل میبینند و برای دفاع از مقدسات و آرمان های فلسطین استواری به خرج میدهند. آنها اهمیت این نبرد را میدانند...

۱۲- و درحالی که مردم آزاده جهان از وحشی گری صهاینه و مظلومیت غزه اشک میریزند، خود استوار از مقاومت حمایت میکنند و بدون هیچ گلایه ای شکر گذار خداوند اند. اهالی غزه اهمیت این صبوری را خوب میفهمند و تاریخ ثبت خواهد کرد صبوری این مردم مظلوم چه نقش پر رنگی در نابودی اسرائیل داشته است.

۱۳- پیروزی مقاومت در عملیات طوفان الاقصی واقعا در دسترس است؛ حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به اماکن عمومی نیز نشان از ناتوانی اش در مقابله با شاخه های نظامی مقاومت دارد. آنها به این شکل میخواهند مقاومت را در هم شکسته و مجبور به آزادسازی اسیران خود کنند!

۱۴- اتفاقی که به نظر نمیرسد شدنی باشد و حماس احتمالا جز با آزادسازی همه اسرای فلسطینی در مقابل همه اسرای اسرائیلی موافقت نخواهد کرد که این هم با توجه به تعدد ۵ هزار نفری اسرای فلسطین در مقایسه با تعداد سیصد نفری اسرای اسراییلی خود شکست سنگین دیگری برای آنها خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.