گزارشگر ویژه سازمان ملل: دستور اسرائیل درباره تخلیه شمال غزه جنایت جنگی است

یک گزارشگر ویژه سازمان ملل دستور تخلیه شمال غزه از سوی مقامات رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی و نقض وقیحانه هنجارهای بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : یک گزارشگر ویژه سازمان ملل دستور مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخلیه مناطق شمالی و کوچ آنها به جنوب را مصداق جنایت بین‌المللی خواند.

«بالاکریشنان راجاگوپال» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مسکن متذکر شد که دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیش از یک میلیون نفر از شمال نوار غزه به مناطق جنوبی بدون ارائه مسکن و سرپناه و کمکهای بشردوستانه کافی نقض وقیحانه هنجارهای بنیادین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه است.

وی در ادامه تاکید کرد که این اقدامات اسرائیل جنایت بین المللی است.

این کارشناس سازمان ملل تصریح کرد: انجام حملات با آگاهی از اینکه این اقدامات به طور سیستماتیک باعث تخریب و آسیب رساندن به زیرساختهای و منازل مسکونی شده و شهر را برای ساکنان آن غیرقابل سکونت می‌کند جنایت جنگی است.

راجاگوپال خاطرنشان کرد که بمباران سیستماتیک یا گسترده ساختمان‌های مسکونی و اماکن غیرنظامی بر اساس قوانین بین‌المللی اکیدا ممنوع است.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین تاکید کرد: «این گونه اقدامات جنایت جنگی است و زمانی که علیه یک جمعیت غیرنظامی انجام شود، جنایت علیه بشریت نیز محسوب می شود».

رژیم صهیونیستی برای خالی کردن مسئولیت خود از بمباران سنگین و وحشیانه مناطق شمالی غزه از ساکنان غزه خواسته است به مناطق جنوبی بروند. هرچند که رژیم صهیونیستی آوارگان منتقل شده به جنوب را نیز از حملات خود در امان نگذاشته است و بارها پناهگاههای سازمان ملل و مراکز درمانی جنوب غزه را نیز بمباران کرده است.

رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم موقت صهیونیستی در حال انجام حملات کور و شدید به مناطق مختلف نوار غزه هستند.

از سوی دیگر، منابع محلی از درگیری شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان تروریست صهیونیست در مناطق شمالی شهر غزه خبر می‌دهند.

بر این اساس، یک گروه از نظامیان اشغالگر که در حال نفوذ به اردوگاه «الشاطی» بودند، در کمین نیروهای فلسطینی گرفتار شدند.

همچنین گفته می‌شود محل استقرار صهیونیست‌ها در محور جنوب غربی شهر غزه، با خمپاره هدف قرار داده شده است.

پایان پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.