لاوروف: توقف خونریزی در غزه اولویت اصلی است

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز چهارشنبه گفت مسکو اولویت شماره یک در نوار غزه را پایان دادن به خونریزی و حل مشکلات انسانی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز چهارشنبه در نشست عمومی مجمع همکاری روسیه و کشورهای عربی بار دیگر بر لزوم آتش‌بس در نوار غزه برای پایان دادن به خونریزی تاکید کرد. 

او در این نشست گفت: دیدار ما در بحبوحه تشدید بی‌سابقه وضعیت در خاورمیانه و ادامه آشفتگی در جهان انجام می‌شود. ماهیت پیچیده چالش‌ها و تهدیدات نوظهور، رویکرد جمعی برای رسیدگی به وظایف تقویت صلح و امنیت در منطقه و تضمین توسعه پایدار آن را به طور فزاینده‌ای ضروری می‌کند. 

لاوروف در اشاره به وضعیت غزه گفت: خشونتی که هر روز شاهدش هستیم مقیاسی بی‌سابقه و واقعاً فاجعه‌بار به خود گرفته است. کشته‌شدگان و مجروحان ده‌ها هزار نفر هستند که اغلب آن‌ها غیرنظامیان و عمدتاً کودکان و زنان هستند. 

وزیر خارجه روسیه افزود: پیامدهای محاصره توسط اسرائیل، رنج مردم این باریکه را تشدید کرده است. ما وظیفه اصلی خود را توقف خونریزی و تضمین شرایط برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند می‌دانیم. 

لاوروف در ادامه توضیح داد تلاش‌های متعدد روسیه به همراه حامیان همفکرش برای متقاعد کردن شورای امنیت سازمان ملل به تصویب قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس پایدار است، با مخالفت آمریکا که «موضع یکجانبه اتخاذ می‌کند و مثل همیشه هر فرآیند و ابتکاری را غصب می‌کند»، مواجه شده است. 

منابع دیپلمات بامداد امروز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاد، زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که این بار قطعنامه را وتو نکند. پیش‌نویس این قطعنامه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، حملات به این منطقه را متوقف کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خود را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.

آمریکا با تکرار روایت صهیونیست‌ها مانع چند قطعنامه که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بود، شده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر، درخواست سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت؛ تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.