سناتور آمریکایی: کشتار بی‌رحمانه مردم غزه با بمب‌های ما انجام می‌شود

نماینده مجلس سنای آمریکا خواستار قطع حمایت مالی دولت آمریکا از «جنگ غیرقانونی، غیراخلاقی، بی‌رحمانه و عمیقاً غیرمتناسب علیه مردم فلسطین» شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  برنی سندرز، نماینده مجلس سنای آمریکا خواستار قطع حمایت مالی دولت «جو بایدن» از «جنگ غیرقانونی، غیراخلاقی، بی‌رحمانه و عمیقاً غیرمتناسب علیه مردم فلسطین» شد. 

سندرز طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از کنگره آمریکا نیز خواست با هر گونه تلاش برای تصویب کمک اضطراری 10 میلیارد دلاری به اسرائیل مخالفت کند. 

سندرز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اجازه بدهید شفاف بگویم: «حمایت مالی دیگری از جنگ غیرقانونی، غیراخلاقی، بی‌رحمانه و بسیار نامتناسب علیه مردم فلسطین [نباید انجام شود.] کنگره بایستی هر گونه تلاش برای تصویب کمک نظامی غیرمشروط 10 میلیارد دلاری برای دولت راست‌گرای افراطی نتانیاهو را رد کند.»

سناتور سندرز در بیانیه دیگری که به همین مناسبت منتشر کرده یادآوری کرده که جنگ اسرائیل علیه مردم غزه با بمب‌ها و تسلیحات آمریکایی انجام می‌شود. 

او در این بیانیه خاطرنشان کرده است: «و مهم‌ترین نکته برای آمریکایی‌ها این است که ما باید بدانیم که جنگ اسرائیل علیه مردم فلسطین تا حد زیادی توسط بمب‌ها، گلوله‌های خمپاره و دیگر انواع سلاح انجام شده است و نتایج فاجعه‌باری به بار آورده‌اند.»

از 7 اکتبر به این سو که اسرائیل عملیات‌های سنگینی را در غزه آغاز کرده بیش از 22 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. دو سوم شهدای حملات اسرائیل را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و 57 هزار نفر زخمی شده‌اند. 

علاوه بر این، آمارهای نهادهای بین‌المللی حاکی است از زمان آغاز جنگ حدود 1.9 میلیون از زنان، مردان و کودکان فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده و آواره شده‌اند. این رقم معادل 85 درصد از جمعیت کل غزه است. 

سناتور برنی سندرز در بیانیه خود یادآوری کرده که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند نزدیک به 70 درصد از منازل مسکونی در غزه در بمباران‌های اسرائیل تخریب یا نابود شده‌اند. 

او نوشته است: «امروز بخش اعظم مردم در غزه نه تنها آواره‌اند بلکه با کمبود غذا، آب، تجهیزات پزشکی و سوخت مواجه هستند.»

سندرز همچنین با استناد به آمارهای سازمان ملل یادآوری کرده که نیمی از جمعیت 2.2 میلیون نفری غزه در معرض خطر مرگ از گرسنگی قرار دارند و 90 درصد آنها می‌گویند غذا نخوردن در یک روز برای آنها به صورت منظم تکرار می‌شود. 

این نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا در ادامه خاطرنشان کرده است: «اقتصاددان اصلی در برنامه جهانی غذا گفته که فاجعه انسانی در غزه بدترین فاجعه‌ای است که تا کنون دیده شده است. نمی‌توان اجازه داد این وضعیت ادامه پیدا کند.»

در روزهای گذشته رسانه‌ها گزارش داده‌اند کنگره آمریکا در حال تلاش برای تصویب یک بودجه کمکی به ارزش 10 میلیارد دلار جهت ارسال غیرمشروط کمک‌های نظامی به اسرائیل است. سندرز در این بیانیه خواستار مخالفت با این تلاش‌ها شده است. 

او گفته است: «کنگره در تلاش است یک لایحه بودجه کمکی که شامل ارائه 10 میلیارد دلار کمک نظامی غیرمشروط به دولت راست‌گرای نتانیاهو است به تصویب برساند تا اسرائیل بتواند جنگ بی‌رحمانه خود علیه مردم غزه را ادامه داد.»

وی در ادامه تأکید کرده است: «بس است! کنگره باید این طرح را رد کرد. مالیات‌دهندگان آمریکایی دیگر نبایستی در تخریب زندگی مردان، زنان و کودکان بی‌گناه همدست باشند.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

انتهای پیام/ *

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.