آیا امکان جداسازی فتنه‌گران و اصلاح طلبان وجود دارد ؟

1- دکترین نظام اسلامی در مواجهه با جریان ها و گروه‌های سیاسی همواره تلاش برای جذب حداکثری و دفع حداقلی بوده است.

2- خطاهای راهبردی جریان اصلاح‌طلب موجب شد تا در انتخابات سال 88 مرزهای آنان و ضدانقلاب به هم ریخته و اردوگاه واحد اصلاح‌طلبی- فتنه‌گری شکل بگیرد که این مساله عوارض جبران ناپذیری را برای جریان اصلاح‌طلب به همراه داشته است. این خطای راهبردی ناشی از بی‌توجهی به توصیه‌ها و هشدارهایی بود که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید داشته اند.

3- راه برون رفتن از این وضعیت و بازسازی مجدد اردوگاه اصلاح طلبی منهای فتنه گران بستگی به اراده و تصمیم گیری بزرگان اصلاح طلب دارد که با بازتعریف اصول و شفاف سازی مرزها و برائت از فتنه گران امکان آن فراهم خواهد شد.

4- اگرچه خاستگاه فتنه اردوگاه اصلاح طلبی بود، اما نگاه نظام اسلامی آن نیست که قاعده این همانی را بین اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران جاری سازد. راهبرد اصلی نظام و در راس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواجهه با اردوگاه اصلاح طلبی در طول چهار سال گذشته، تلاش برای بازگشت اصلاح طلبان به دامان انقلاب اسلامی بوده است. در این راستا، می‌توان به دیدارهای بخشی از اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات آتی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره نمود. اظهارات اخیر رهبری نیز موید این مساله است. معظم له در حرم رضوی می فرمایند:« در انتخابات، همه‌ي سليقه‌ها و جريان هاي معتقد به جمهوري اسلامي بايد شركت كنند؛ اين، هم حق همه است، هم وظيفه‌ي همه است. انتخابات مال يك سليقه‌ي خاص، مال يك جريان فكري و سياسي خاص نيست. همه‌ي كساني كه به نظام جمهوري اسلامي و به استقلال كشور معتقدند، به آينده‌ي كشور اهميت مي دهند، دلشان براي منافع ملي مي سوزد، بايد در انتخابات شركت كنند. روگرداندن از انتخابات، مناسب كساني است كه با نظام اسلامي مخالفند».

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.