بهره‌برداری معاندان نظام از قضیه همه‌پرسی؟!

سخن حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، درباره همه‌پرسی، با استقبال گسترده رسانه‌های معاند و بیگانه مواجه شده و همچنان خبر مهم این رسانه‌های ضدنظام است!

 

در همین زمینه، پایگاه بی‌بی‌سی با استقبال از این اظهارات، سخنان روحانی را در بیش از سه دهه حکومت جمهوری اسلامی، بی‌نظیر(!) توصیف کرد و نوشت: حکومت جمهوری اسلامی اساسش را بر ایدئولوژی گذاشته و حالا رئیس‌جمهور می‌خواهد منطق و منافع ملی را جایگزین ایدئولوژی کند(!) بی‌بی‌سی سپس فهرستی از مطالبات غرب و گروهک‌های ضدانقلاب‌ را که باید در جمهوری اسلامی تغییر کند، پیش کشید! تحلیل‌گران این پایگاه هم گفتند: سخنان روحانی فاقد زمینه واقعی و اجرایی و صرفاً برای منفعل کردن منتقدان و حاکمیت است.

 مهدی خلجی به بی‌بی‌سی گفت: «در قانون‌اساسی جمهوری اسلامی، فرمان همه‌پرسی از اختیارات ولی‌فقیه است و تنها مرجع دیگری که می‌تواند دستور همه‌پرسی صادر کند، مجلس شورای اسلامی و آن هم در حالتی است که دو سوم نمایندگان به همه‌پرسی رأی دهند.» وی در ادامه افزود: «موضوع‌هایی که شایسته همه‌پرسی هستند، بسیارند، از تغییر قانون اساسی و لغو نهاد ولایت‌فقیه گرفته تا قانون انتخابات و عادی‌سازی رابطه با آمریکا.»! از سوی دیگر، سعید برزین از دیگر ضد‌انقلاب‌‌های فراری مقیم لندن هم گفت: «تک‌مضراب‌های جدلی روحانی برای شنوندگان آشنا شده و توی دل اصول‌گرایان را خالی می‌کند(!)؛ هنری تاکتیکی که همدست روحانی یعنی هاشمی استاد آن است؛ اما این کار بی‌خطر هم نیست.» اما حسین رسام، تحلیل‌گر سفارت انگلیس که در فتنه سال 88 مدتی بازداشت بود، به بی‌بی‌سی گفت: «برگ برنده وقتی ارزش دارد که بازی شود وگرنه بلوف است.»

پایگاه رادیو فردا هم نوشت: «مطرح کردن موضوع رفراندوم در زمینه مذاکرات هسته‌ای بیش‌تر به مظلوم‌نمایی دولت یازدهم شبیه بود تا درخواست ویژه رئیس‌جمهور، چرا که طرح این پیشنهاد، نشان‌دهنده ناتوانی و ناکامی سیاست خارجی دولت است. همین نیز سبب شده که این روزها هواداران دولت، بازی رسانه‌ای جدیدی راه بیندازند.» البته روزنامه‌های زنجیره‌ای هم با ذوق‌زدگی به استقبال همه‌پرسی رئیس‌جمهور رفتند و سپس به ذوق‌ خود از زبان ورشکستگانی چون رضا خاتمی، شکوری‌راد، جلایی‌پور و... موضوع را به حصر سران فتنه و متهمان فتنه 88 بسط دادند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.