هیات عالی‌رتبه حماس به ریاست هنیه به ایران سفر می‌کند

هیأت عالی رتبه حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور جدید کشورمان به ایران سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  به نقل از رسانه های فلسطینی، یک منبع آگاه عضو جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در صدر هیاتی عالی رتبه به ایران سفر می‌کند و در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب شرکت خواهد کرد.

«علاء الدین بروجردی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره اعلام کرد: هیات‌های ۸۰ کشور دنیا از جمله ۱۱ رئیس مجلس، چهار نایب رئیس، چهار نخست وزیر و ۲ رئیس جمهور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان حضور دارند.

مراسم تحلیف پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، فردا سه‌شنبه (۹مردادماه) از ساعت ۱۶ در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

پزشکیان از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی اخذ شده در کل شعب داخل و خارج، تعداد ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی را کسب کرد. آقای سعید جلیلی نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ را به دست آورد و به این ترتیب مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود.

 
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.