احضار و بازجویی به دلیل نقد توافق‌نامه ژنو!

پس از انتشار خبر لغو سخنرانی دکتر فریدون عباسی، دانشمند هسته‌ای و حجت‌الاسلام نبویان، نماینده تهران در مجلس در دانشگاه شهید بهشتی، دکتر سعید زیباکلام، استاد برجسته دانشگاه تهران، دوباره به دادگاه فراخوانده شد.

 

 پس از انتشار خبر لغو سخنرانی دکتر فریدون عباسی، دانشمند هسته‌ای و حجت‌الاسلام نبویان، نماینده تهران در مجلس در دانشگاه شهید بهشتی، دکتر سعید زیباکلام، استاد برجسته دانشگاه تهران، دوباره به دادگاه فراخوانده شد. سعید زیباکلام در این‌باره گفته است: در بهار و تابستان سال جاری چندین نوبت به دلیل نقد توافق ژنو احضار شدم و مورد بازجویی قرار گرفتم و حالا بعد از چندماه مشخص شده که بازپرس پرونده، مرا به خاطر نقد توافق ژنو «مجرم» تشخیص داده و اکنون به من اعلام شده که صبح روز یکشنبه 12 بهمن‌ماه باید در دادسرای کارکنان دولت حاضر شوم تا جلسه دادگاهم برگزار شود. وی از جمله استادان دانشگاهی است که طی ماه‌های گذشته با حضور در دانشگاه‌ها و همایش‌های متعدد، دیدگاه‌های خود را درباره این توافق‌نامه اعلام کرده است و جلسات وی البته بدون حاشیه هم نبوده و در برخی از برنامه‌ها، افرادی مانع سخنرانی وی شدند.

4همچنین برخی از جلسات سعید زیباکلام در شهرهایی مثل بندر دیر، جهرم، لار، فسا و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه امیرکبیر شده لغو مجوز شده بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.