استقبال جوانان آلمانی از نامه رهبری

«محمدمهدی ایمانی‌پور»رایزن فرهنگی ایران در آلمان،در گفت‌وگو با یکی از پایگاه‌های خبری دربارهاستقبال جوانان آلمانی از نامه اخیر رهبری گفت:...

 

 «محمدمهدی ایمانی‌پور»رایزن فرهنگی ایران در آلمان،در گفت‌وگو با یکی از پایگاه‌های خبری دربارهاستقبال جوانان آلمانی از نامه اخیر رهبریگفت: پیام مقام معظم رهبری‌ بیشتر در حوزه‌های مجازی گسترش پیدا کرده است و دلیل آن، این است که روزنامه‌ها و رسانه‌های رسمی تلاش کردند به‌صورت هماهنگ از انتشار این نامه جلوگیری کنند. به هر صورت، جوانان اروپایی به‌ویژه در آلمان، استقبال خوبی از این نامه و پیام داشتند. ایده‌های نو و جدید از طرف این جوانان برای انتشار بیشتر این نامه که هر روز شاهد آن‌ها هستیم، نشان می‌دهد این پیام تأثیر خودش را در میان جوانان آلمانی‌زبان گذاشته است. در چند نقطه از شهرهای مختلف، از جوانانی که با ما همکاری می‌کنند، خواسته‌ایم به توزیع فیزیکی این نامه بپردازند. این جوانان در مناطق و محله‌های پر تجمع و پر رفت‌‌وآمد حاضر می‌شوند و نامه را داخل پاکت‌ها و بسته‌هایی قرار می‌دهند که روی آن نوشته شده است:"letter for you"و این نامه‌ها را در اختیار جوانان می‌گذارند.‌

وی افزود: طبق آمار به‌دست آمده، بیش از 100 هزار نفر آن را خواندند، 400 نفر بازنشر دادند، حدود 200 نفر«لایک»کردند و حدود 60 نفر هم درباره آن نظر دادند.برداشت ما این است که در طول یک هفته آینده، حداقل باید 700 هزار نفر این پیام را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنند.

رایزن فرهنگی ایران در آلمان،در زمینه همکاری دانشگاه‌های آلمان هم گفت: دانشگاه‌ها با ما همکاری رسمی نمی‌کنند. با این حال، نامه رهبری به‌صورت فیزیکی در دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های مهم آلمان که رشته‌های مربوط به شرق‌شناسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را دارند، توزیع شده است.

تحلیل‌: خودداری رسانه‌های غربی از انعکاس در خور پیام امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تداعی‌کننده روش کفار در جلوگیری از انتشار کلام خدا در آغاز بعثت است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.