گزارش ضدایرانی وزارت خارجه آمریکا

روزنامه جروزالم‌پست در مقاله‌ای به گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم نوشت:...

 

 

روزنامه جروزالم‌پست 21 ژوئن 2015 (31 خرداد) در مقاله‌ای به گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم نوشت: روز یکشنبه یووال استینیتز، وزیر زیرساخت، انرژی و آب اسرائیل[رژیم صهیونیستی] گفت: گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم بین‌المللی اثبات می‌کند، تهران در مهار برنامه هسته‌ای قابل اعتماد نیست. همچنین وزرات خارجه آمریکا در گزارش خود اعلام کرد، دولت اسلامی (داعش) از القاعده (گروه تروریستی- جهادی) پیشی گرفت. باوجوداین، وی بیشتر نگران یافته‌های این گزارش درباره ایران است. وی تشریح کرد: «یافته‌های این گزارش در واقع پایان توهم آمریکایی‌هاست که تصور می‌کنند کاهش تحریم‌ها به تعدیل مواضع ایران منجر می‌شود».

در ادامه مقاله آمده است: مطابق گزارش وزارت خارجه آمریکا، «ایران همچنان به حمایت مالی از سازمان‌های دست‌نشانده خود از جمله حزب‌الله و حماس در سراسر خاورمیانه[غرب‌آسیا و شمال‌آفریقا] ادامه می‌دهد. همچنین ایران عملیات‌های خارجی خود را در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی گسترش داده است. این وزیر اسرائیلی تشریح کرد: «این گزارش باید نشانه‌ای هشداردهنده برای کسانی باشد که تصور می‌کنند ایران پس از توافق هسته‌ای نهایی، رفتار خود را تعدیل خواهد کرد». وی افزود: «ایران به‌طور تاریخی برای حماس و سایر گروه‌های تروریستی فلسطینی تسلیحات، آموزش و منابع مالی فراهم کرده است... این گروه‌های تروریستی فلسطینی عامل شماری از کشتارهای ناشی از حملات سازمان‌یافته در غزه و کرانه باختری هستند... بیشتر تلاش ایران طی سال 2014 بر حفظ «جبهه مقاومت» در سوریه و عراق بود... اگرچه روابط حماس و تهران به‌دلیل جنگ داخلی سوریه به سردی گراییده؛ اما رهبر ایران در سخنرانی 25 نوامبر بر حمایت نظامی ایران از برادران فلسطینی در غزه تأکید کرد و خواستار مسلح‌شدن کرانه باختری مانند غزه شد».

در پایان مقاله آمده است: شیخ‌نعیم قاسم نیز گفته است، ایران موشک‌هایی با دقت بالا به حزب‌الله داده است. وزارت خارجه آمریکا نیز با تأیید حمایت تسلیحاتی ایران گفته است، ایران قطعنامه‌های 1701 و 1747 را علناً نقض کرده است. این گزارش واکنش اسرائیل به تهدیدات تروریستی طی سال 2014 را تحسین می‌کند. «شبه‌نظامیان در غزه نیز با استفاده از تونل‌ در شش حمله جداگانه به خاک اسرائیل نفوذ کردند و برای نخستین‌بار عملیات دریایی نیز صورت دادند». این گزارش عملیات‌های ضدتروریسم مصر علیه حماس (عملیات‌های این گروه تروریستی از طریق تونل در سینا) را نیز تحسین کرده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.