توافق خوب از نگاه صهیونیست‌ها !

پایگاه اینترنتی لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا (آیپک) در تشریح ویژگی‌های یک توافق خوب از نگاه خود نوشت: ...

 

 

 پایگاه اینترنتی لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا (آیپک) در تشریح ویژگی‌های یک توافق خوب از نگاه خود نوشت: با نزدیک‌شدن توافق با ایران کنگره باید با فشار بر مذاکره‌کنندگان آمریکایی، بر روی یک توافق خوب پافشاری کند تا راه‌های دسترسی ایران به سلاح اتمی را از بین ببرد. برای رسیدن به این هدف وجود پنج اصل ضروری است:

۱- بازرسی و راستی‌آزمایی: بازرسان باید به مراکز هسته‌ای ایران دسترسی نامحدود داشته باشند و یک توافق خوب باید از این موضوع حمایت کند.

۲- ابعاد نظامی احتمالی: ایران باید به‌طور کامل تلاش‌های خود در بخش ابعاد نظامی اتمی را توضیح دهد. یک توافق خوب باید سبب شود ایران از همه تلاش‌ها برای رسیدن به تسلیحات اتمی دور شود.

۳- تحریم‌ها: رفع تحریم‌ها باید تنها پس از اثبات متعهدبودن ایران به تعهداتش صورت گیرد.

۴- مدت زمان: تلاش ایران برای رسیدن به تسلیحات اتمی باید برای چندین دهه مسدود شود و یک توافق خوب باید از تبدیل ایران به یک کشور در آستانه اتمی‌شدن جلوگیری کند.

۵- خلع سلاح: ایران باید زیر ساخت‌های اتمی خود را برچیند تا دیگر راهی برای رسیدن به تسلیحات اتمی در پیش نداشته باشد. یک توافق خوب با ایران باید زیر ساخت‌های اتمی این کشور را برچیند.

 

تحلیل‌:برخلاف نظر این پایگاه صهیونیستی، ایران باید تمام آنچه را که نیاز دارد و با تلاش نیروهای داخلی به‌دست آورده است، حفظ کند و برحسب نیازهای جدید آنها را توسعه دهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.