سردار سپهر:

بسيج در همه عرصه‌هايي كه دولت و مردم نياز به خدمت جهادي دارند ورود جدي دارد/ آمادگی ۷۴۰ مرکز علمی و دانشی برای حل مشکلات کشور

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسيج در همه عرصه‌هايي كه دولت و مردم نياز به خدمت جهادي دارند و احساس نياز مي كنند ورود جدي و همه جانبه دارد.

هادی نیوز: سردار محمد حسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در برنامه زنده تلویزیونی تهران ۲۰ در خصوص کشفیات کالاهای احتکار شده توسط بسیج اظهار داشت: با تفاهم نامه ای که با سازمان تعزیرات حکومتی امضا شد خیل بسیجیان عزیز در سراسر کشور به کمک این سازمان شتافتند و حجم زیادی از کالاهای احتکار شده و محتکرین شناسایی و معرفی آنها به عوامل قضایی انجام شده است و به یاری خداوند ما به این مهم بدون معطلی توجه و رسیدگی خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه در چهل سال انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین که مردم هستند یک ارتش چند منظوره موفق در عرصه های مختلف را تشکیل داده اند، افزود: بسیجیان ما در عرصه های مختلف فرهنگی، دفاعی، سازندگی، امنیتی و...حضور داشته و ما ۲۲ قشر متخصص و توانمند داریم.

 

سردار سپهر با اشاره به اینکه این چند منظوره بودن بسیج برای کمک به دولت، مسئولین و مردم است، بیان کرد: این ویژگی منحصر به فرد تنها ارتش مکتبی مردم دنیا است که کشور ما از آن برخوردار بوده و در عرصه های مختلف آمادگی خدمت رسانی است.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به عنوان مثال در مرحله اول رزمایش عاشورایی بسیج که از نهم الی ۲۹ شهریور ماه در اقصی نقاط کشور برگزار شد بسیج مهندسین کشاورزی ما به استعداد ۶ هزار نفر به روستاها رفته و در بحث علمی کردن فعالیت‌ها به یاری مردم شتافتند.

 

وی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در سطح کشور گفت: در این رزمایش ۲۰ روزه بسیج یک رکورد تاریخی را ثبت کرد که آن‌هم حضور ۸ هزار گروه جهادی و ۱۶۰ هزار نفر از بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف بود که در تلاش هستیم این نهضت خدمت رسانی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

 

سردار سپهر با بیان اینکه این نهاد مردمی در کنار رزمایش های دفاعی و امنیتی در عرصه‌های خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی فعالیت چشمگیری داشته است، تصریح کرد: حضور ۶ هزار مهندس و دامپزشک در قالب ۸۰۰ گروه جهادی با ارائه آخرین روش ها و متدهای کاری در روستاها، ساخت و تکمیل قریب ۶ هزار پروژه عمرانی توسط بسیج مهندسین عمران در سطح کشور، حضور ۵۰۰ تیم پزشکی و ارائه ۱۳۲ هزار کار درمانی با هدف درمان و بهداشت ارزان در بین افراد نیازمند و... از جمله این فعالیتها می‌باشد.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که گروه های جهادی برای کمک به دولت و مردم ادامه داشته باشد و مردم ما بار دیگر مانند دفاع مقدس در برابر زیاده خواهی و تهدید های دشمن ایستادگی خواهند کرد.

 

سردار سپهر با اشاره به محلات آسیب پذیر شهر تهران عنوان کرد: یکی از مراکز اصلی اعزام نیرو به مناطق محروم در تهران بسیج اقشار است و ما برای کمک به کاهش آسیب در مناطق آسیب پذیر شروع به فعالیت کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه بخش دوم کار ما محرومیت زدایی از اطراف تهران است، بیان کرد: برخی مناطق با فاصله کم نسبت به تهران دارای مشکلاتی هستند که امروز بسیج با حضور در این روستاها و ساخت آنها در جهت حل مشکلات مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه قریب ۶۰ درصد اعتبار این هزینه ها توسط خیرین تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: بخش دیگر این هزینه ها از اعتبارات سازمان بسیج و کمک مسئولین محلی صورت می‌پذیرد که ما با ارزان ترین قیمت و سرعت و دقت این روستاها را تکمیل می‌کنیم.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسيج در همه عرصه‌هايي كه دولت و مردم نياز به خدمت جهادي دارند و احساس نياز مي‌كنند ورود جدي و همه‌جانبه دارد و امروز ۷۴۰ مركز و كانون علمي و دانشي با ۳۵هزار استاد و عضو هيئت علمي آمادگي دارند تمام مسائل و موضوعات ملي، محلي و استاني كشور را توليد و در اختيار مسئولين و مردم قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه سیاست ما منطبق بر سیاست های دولت و نظام است، افزود: راه اندازی گشت‌های محله محور برای ایجاد حس امنیت با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و حمایت و کمک به مسئولین امر انجام گرفته است.

 

سردار سپهر با اشاره به اینکه مخالفین و دشمنان برای اینکه بسیج را با نمادهای منفی معرفی کنند به جنگ روانی روی آورده اند، بیان داشت: کارکرد بسیج در بحث دفاعی و امنیتی یک عملکرد ۴۰ ساله است و تجربه این نهاد مردمی نشان داده که حضور بسیج همه جا اثر بخش بوده است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج که در اواسط مهرماه آغاز خواهد شد اجتماع بزرگ ۶۰۰ هزار نفری را در مراکز استان ها و ۱۰۰ هزار نفری را در شهر تهران خواهیم داشت که این افراد متشکل از گروه های جهادی و گردان های بیت المقدس هستند.

 پایگاه اطلاع رسانی بسیج