وصیت‌نامه بسیجی شهید عبدالحمید عابدی

فرزندان خود را حسین گونه و زینب گونه تربیت کنید

بسیجی شهید «عبدالحمید عابدی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «برادران و خواهرانم را درست در راه خدا تربیت کنید که راه شهدا را ادامه دهند، حسین‌گونه و زینب‌گونه تربیت کنید.»

هادی نیوز: شهید مفقودالاثر «عبدالحمید» در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۴۴ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۱ منطقه شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و حامی مستضعفان و در هم کوبنده ستمگران و با درود بر امت حزب الله، یگانه امت نمونه جهان اسلام و سلام بر پدر و مادر عزیز و خواهران و برادرانم.
وَالْعَصْرِ (۱) إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ (۲) إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (۳)
قسم به عصر که انسان همیشه در خسرآن است مگر آنانکه عمل صالح انجام دادند و همدیگر را به راستگویی و پرهیزگاری و صبر سفارش کردند.‌
نمی‌دانم چه بگویم زبانم دیگر توانای گفتن ندارد. فکرم دیگر توانای فکر کردن ندارد. دستم دیگر توانای نوشتن ندارد. فقط این را می‌دانم که برای معبود خود می‌روم به پیش ربم می‌روم به سوی خالقم می‌روم به سوی قادرم می‌روم. دیگر توانای ماندن ندارم. امروز که این وصیت را می‌نویسم روز قبل از مرحله دوم است. مرحله دوم عملیات والفجر حالم را دگرگون کرده است.
یادم یاد اوست و دلم در اختیار او و توانم در راه اوست، این شرح حال بنده‌ای از بندگان خداست. اگر دارای لیاقت بندگی باشم.
از شما پدر و مادر چند تقاضا بعد از رفتن دارم اول صبر را پیشه کنید و زیاد در فکر من بنده نباشید، چون امانت را پس داده‌اید و اجری عظیم دریافت خواهید کرد.‌
نمی‌گویم گریه نکنید، چون مهر مادری است، ولی باید عشق الله بر مهر مادری غلبه کند. اگر دوست دارید گریه کنید و عقده دلتان را بیرون بریزید، بریزید، ولی در بین مردم نه (ناخوانا) در همان حالی که گریه می‌کنید به فکر الله باشید که: 
أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (بدانید و آگاه باشید که با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد).
دوم اینکه برادران و خواهرانم را درست در راه خدا تربیت کنید که راه شهدا را ادامه دهند، حسین گونه و زینب گونه تربیت کنید که بهشت زیر پای مادران است.
سوم اینکه شما با یک قربانی راضی نشوید مشتاق دادن قربانی‌های بعدی باشید. این چند تقاضا بود که متذکر شدم. ولی چند نکته را یاد آوری بشوم که اگر رفتم حجله نگذارید البته امر نمی‌کنم میل خودتان است، دوم اینکه باز هم حلالیت بطلبید از هر کسی که من با وی رابطه داشته‌ام. در ضمن حتماً از پول ناقابل خودم انفاق کنید.
به امید زیارت کربلا 
نمازجمعه کربلا
امامت روح خدا
بنده‌ای از بندگان خداوند حمید عابدی»

دفاع پرس