سردار اشتری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

نمی گذاریم کاری روی زمین بماند/ مردم ما وظیفه شناس و قانون مدار هستند

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که اقتدار نیروی انتظامی برای کسانی است که قانون گریزی می کنند، گفت: امروز نیروی انتظامی با تجهیزات مناسب و نیروهای خدوم، سختکوش، مجاهد و هوشمند خود سعی می کند خلاءها را پر کند و نمی گذاریم هیچ کاری روی زمین بماند.

هادی نیوز به نقل از  پایگاه خبری پلیس؛ سردار "حسین اشتری" در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با درود بر شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و شهدای عظیم نیروی انتظامی و درود به روح بلند و ملکوتی امام شهیدان و آرزوی سلامتی همراه با طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت:جا دارد در ابتدا هفته نیروی انتظامی را که در امتداد هفته مقدس قرار گرفته است خدمت همه مردم عزیز و همکاران سختکوشم که جهادگونه در خدمت رسانی به مردم و حفظ امنیت تلاش می کنند تبریک عرض کنم.

وی افزود: شعار امسال "پلیس  هوشمند، امین مردم" است و اگر بخواهیم بیشترین خدمات را با سرعت و دقت بیشتر به مردم ارائه دهیم باید از یک ظرفیت بالایی برخوردار باشیم.

فرمانده ناجا با بیان این که نیروی انتظامی همواره در حال پیشرفت در ده های مختلف بوده و در این زمینه گام های بلند و خوبی برداشته است، اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات و حرفه ای کردن کارکنان گام های خوبی برداشته شده و امیدواریم طبق پیش بینی های انجام شده طی سه سال آینده به برنامه ریزی های انجام شده دست پیدا کنیم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: این مهم قطعا با تجهیزات بیشتر محقق خواهد شد و نیروی انتظامی در این مسیر از خبرگان و دلسوزان بیرونی و نیز از ظرفیت جوانان نخبه در درون سازمان استفاده خواهد کرد.

فرمانده ناجا در ادامه امین مردم بودن نیروی انتظامی را بدین گونه تشریح کرد و گفت: پلیس امروز ملجأ و پناهگاه مردم است و به نوعی حافظ جان، مال و ناموس مردم و حافظ ارزش های دینی و در این راه جهادگونه و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مجاهد فی سبیل الله خواهد بود.

فرمانده ناجا با بیان این که نیروی انتظامی بیش از 13 هزار شهید تقدیم انقلاب و آرمان های نظام کرده است گفت: امروز مقابله با هرگونه ناامنی اولویت ما بوده و هست.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان این که طبق نظرسنجی های انجام شده اعتماد مردم به پلیس روز به روز در حال افزایش است و به نوعی اقدامات و وظایف خود را انجام داده که به عنوان امین مردم شناخته می شود.

فرمانده ناجا امنیت مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و اظهار داشت: با هرکسی که بخواهد امنیت مردم را خدشه دار کند، قاطعانه برخورد و مقابله خواهیم کرد.

وی با بیان این که خوشبختانه اکثریت مردم ما از نظر فرهنگی و فرهیختگی بهترین جایگاه را در دنیا دارند و مردمی قانون مدار و وظیفه شناس هستند، گفت: اقتدار نیروی انتظامی برای کسانی است که قانون گریزی می کنند و این را همه کسانی که در اقصی نقاط کشور فکر شرارت و بهم ریختن امنیت مردم هستند بدانند که با سرپنجه قوی نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهد شد چراکه نیروی انتظامی همیشه در حال دفاع است و هیچگاه آن را تمام شده نمی داند.

سردار اشتری با بیان این که اخیرا مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا فرمودند فارغ از این که فردی مسلمان است یا نه و یا به جمهوری اسلامی وفادار است یا نیست، حقوق عمومی او باید محفوظ باشد البته کسانی که در مدار قانون هستند و به حقوق خود و دیگران احترام می گذارند مورد حمایت ما قرار خواهند داشت و احیانا اگر کسانی بخواهند امنیت را برهم بزنند مقابلشان خواهیم ایستاد.

فرمانده ناجا با بیان این که امروز نیروی انتظامی با اقدامات برجسته در موضوعات انضباط اجتماعی و کاهش تلفات جاده ای و افزایش کشفیات رتبه مناسبی دارد، گفت: خوشبختانه با همت همکارانم در این سازمان هر سال نسبت به سال گذشته کاهش جرایم و افزایش کشفیات را شاهد هستیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در رابطه با مبارزه با باندها و شبکه های توزیع موادمخدر توفیقات خوبی را همکارانم بدست آورده اند و این با همکاری همه دستگاه های نظامی، امنیتی و قضائی حاصل شده است.

وی از افزایش برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان و نیز شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر عنوان کرد و اظهار داشت: در موضوع برخورد با ناهنجاری های اجتماعی مشاهده می کنید که گام های موثری را برداشته ایم و تاثیرش نیز در جامعه قابل مشاهده است.

فرمانده ناجا با بیان این که در موضوعات کاهش تصادفات خودروها چه در داخل شهر و چه جاده ها گام های موثری را نیروی انتظامی برداشته و امیدواریم با همتی مضاعف و برنامه ریزی های مناسبی که داریم این موضوع را روز به روز شاهد باشیم. البته در این زمینه سهم مردم بسیار تاثیرگذار خواهد بود و قطعا دستگاه های مربوطه نیز در این زمینه گام های موثری را خواهند برداشت.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: مشارکت مردم، نهادها و دستگاه ها با نیروی انتظامی خوشبختانه وضعیت مناسبی را رقم زده است و حتماً نیاز است دستگاه‌های مختلف و دولت برای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی به این نیرو کمک کنند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی در حال برداشتن گامهایی برای رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ پلیس تراز باید نیروهای توانمند داشته باشد و از آن حمایت شود.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی با تجهیزات مناسب و نیروهای خدوم، سختکوش، مجاهد و هوشمند خود سعی می کند خلاءها را پر کند و نمی گذاریم هیچ کاری روی زمین بماند و در مرزها، جاده ها، شهرها، روستاها نخواهیم گذاشت خواسته ای که مردم از ما دارند و جزء وظایف ذاتی ماست، ناتمام بماند.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان سخنان خود با بیان این که از این تریبون مقدس از مردم می خواهیم که در  حوزه های مختلف با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: هرکجا مردم ورود کردند و همکاری با نیروی انتظامی انجام دادند تاثیرش را دیده ایم. امروز در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم و تشکل های مختلف با نیروی انتظامی همکاری دارند و این همکاری باید در راستای ارتقاء امنیت افزایش یابد.