رئیس سازمان بسیج سازندگی:

اولویت بسیج سازندگی توسعه جبهه جهانی جهادی خدمت‌رسانی است/ اتمام 8 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه اولین موضوع در بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است، گفت: بسیج سازندگی با تدابیر رئیس بسیج مستضعفین با دو هدف هم‌افزایی کردن بین ظرفیت‌های که در نهادهای انقلابی وجود دارد و ظرفیت سازی در راستای هدفمندی در عرصه و بستر کار، طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه خود را آماده کرده است.

هادی نیوز: سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خراسان‌ جنوبی، ضمن تسلیت شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، اظهار داشت: ما ملت امام حسین و ملت شهادتیم ما را از شهادت نترسانید چرا که اگر داشمندان هسته‌ای ما را ترور کنید اما فخری‌زاده‌ها سلیمانی‌ها هستند تا راهشان را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه از هر قطره خون فخری‌زاده صدها و هزاران جهادگر بسیجی علم او را به دست می‌گیرند تا در عرصه علمی کشور در راستای علم او پیشتاز باشند، افزود: فرزندان انقلاب خادم ملت و انقلاب‌اند و از شهادت ترسی ندارند و با شهادت فخری‌زاده مسیر جدیدی برای گروه‌های جهادی باز شد تا در عرصه هسته‌ای و علمی نیز ورود جدی پیدا و در این زمینه خود را به بلوغ برسانند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خطاب به دشمنان نظام، گفت: در این سال‌ها 17 هزار نفر مردمان ما را  ترور کردید  اگر به این خیال هستید با ترور فخری‌زاده ها ملت ایران را به زانو در می‌آوردید به پای میز مذاکره می‌نشینید خیالی باطل است دست شما برای ملت ما رو شده است مردم ما از مدل رهبری و لایت و امام امت خود که چشمه زلال حکمت سرچشمه بصیرت است الهام می‌گیرند و این امر نیاز به تحلیل سیاسی اقتصادی شما نیست چشم ملت نگاه می‌کند که ولی امر مسلمین چه می‌گويد، روزی که سردار سلیمانی را ترور کردید سیل جهانی بیشتر به جبهه مبارزه پی برد.

زهرایی با بیان اینکه با شهادت عزیزان جوانان ما را ثابت قدم می‌کنید، افزود: جهادگران بسیجی امروز هم قسم  شدند تا همان طور که نسل سلیمانی‌ها به راه انداختن گفتند می‌خواهیم به رزمندگان جبهه مقاومت بپيونديم و فخری‌زاده هايی که الان به جبهه علمی اضافه می‌شوند مسیر خود را پیدا می‌کنند.

وی بیان داشت: اولین موضوع در بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است بسیج سازندگی با تدابیر ریاست بسیج مستضعفین با  دو هدف هم‌افزایی کردن بین ظرفیت‌های که در نهادهای انقلابی وجود دارد و ظرفیت سازی در راستای هدفمندی در عرصه و بستر کار طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه  خود را آماده کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: طرح جامع محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی به صورت هدفمند به مدت سه سال تعریف شده و قرار شده تا پایان سال در 10 هزار 230 روستا سازمان بسیج سازندگی و خیران ورود کنند که منشأ کار در دهستان‌های نقطعه هدف است و طرح پهنه بندی دهستان‌ها براساس ضریب محرومیت است.

زهرایی ادامه داد: این طرح در یک هزار و  87 نقطعه آسیب‌پذیر در شهرها هم برنامه‌ریزی شده و کار ما تخصصی و مردمی است که در قالب‌هایی همچون فرهنگی، آبرسانی وغیره است و در این راستا 12 تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی امضا کردیم.

وی افزود: با هر دستگاهی به صورت تخصصی برنامه عملیاتی  بستیم اولین مدل اجرای کار دو هزار 877 پروژه در هفته بسیج افتتاح شد که تنها 400 پروژه در حوزه آب بود و در این طرح جامع محرومیت‌زدایی که از 10 هزار و 230 پروژه تاکنون حدود 8 هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا شده و باقی‌مانده آن نیز تا پایان سال اجرا و برای سال آینده تا این لحظه 12 هزار طرح قرارداد بستیم تا در بحث محرومیت‌زدایی کار کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه جبهه استکبار همیشه در مقابل ما است و ما نباید عقب بیفتیم و همواره نشان داده‌ایم در طول این سال‌ها تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنیم، گفت: مدیر مبارزه با فقرو محرومیت متوقف افراد کسل نباید باشد و باید در صحنه بود قدرت ریسک داشته باشد محرومیت امری نسبی است.

این مسئول با اعلام اینکه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی از دیگر برنامه‌ها و اقدامات بسیج سازندگی است، اضافه کرد: تاکنون 23 هزار صندوق قرض‌الحسنه در کشور تشکیل شده که یک میلیون و 100 هزار نفر عضو آن هستند و امسال 38 هزار شغل توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه نهضت سراسری جهش تولید دو کار را انجام می‌دهد، افزود: طرح‌های عارضه‌یابی، رفع موانع تولید، طرح استاد شاگردی از دیگر طرح‌های تخصصی است که در بسیج سازندگی دنبال می‌شود اما مأموریت دیگر ما خدمت‌رسانی است گرچه ذات بسیج و سپاه خدمت‌رسانی است اما آنچه در حوادثی ماند سیل زلزله رخ می‌دهد دبیری قرارگاه به بسیج سازندگی محول می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی به خدمت‌رسانی جهادگران در دوران کرونا پرداخت و گفت: ویروس کرونا سبب بیکاری رکود و تنگنای معیشتی شده که جهادگران ما در جبهه تولید ماسک، مواد ضدعفونی تیم‌های بهداشتی را راه‌اندازی کردند که ورود طلاب آتش به اختیار که خطر شکنی کردند و در تدفین قربانیان کرونایی پرداختند اما مظلوم ماندند.

زهرایی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی و هدفمند سازی دو جنبه مهم برنامه جامع محرومیت‌زدایی است گفت: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی است که به عنوان یک دستگاه اجرایی کمک به دولت و نهادهای انقلابی در اجرای پروژه‌های کوچک و زود بازده و محرومیت‌زدایی با اولویت مناطق روستایی و مناطق حاشیه شهر است.

وی با بیان اینکه در پیک اول 840 هزار نفر جهادگر اقداماتی متعددی چون ضدعفونی‌کردن سطح شهر، تولید ماسک، کمک به کادر درمانی و حتی تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی انجام دادند، خاطرنشان کرد: در پیک سوم نیز به دنبال قطع زنجیره شیوع کرونا در قالب طرح شهید سردار سلیمانی هستیم که مدت زمان آن چهارماه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در پایان با اعلام اینکه طرح شهید و جانباز اعلام شدن جهادگران آسمانی در مجلس اعلام وصول شده و در حال پیگیری است، متذکر شد: بسیج سازندگی ماحصل تفکر جهادی است و برای جهادگران بسیجی معنویت حرف اول را می‌زند لذا اولویت بسیج سازندگی توسعه جبهه جهانی جهادی خدمت‌رسانی است.

 

 

دفاع پرس