سپاه پاسداران تمام امکانات خود را برای کمک زلزله زدگان به میدان آورد + جزئیات

سخنگوی سپاه از بسیج تمام امکانات سپاه در غرب کشور برای کمک رسانی به مردم زلزله زده، خبر داد.

هادي نيوز: سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت کمک رسانی سپاه به مردم زلزله زده در غرب کشور گفت: سپاه بعد از زلزله بم دستورالعملی را برای سپاه‌های استانی، فرماندهان نیروها و قرارگاه‌ها درباره امدادرسانی با سرعت در اولین ساعات وقوع حوادث طبیعی، صادر کرده و همین دستورالعمل نیز مبنای اقدامات مجموعه واحدهای سپاه بوده است.

وی افزود: بر همین اساس از دیشب که زلزله اتفاق افتاد، واحدهای سپاه در 3 بخش وارد میدان شده و کمک رسانی سریع را در دستور کار قرار دادند. در اولین بخش، سپاه با بهره‌گیری از یگان های پیاده و نیروهای بسیج بومی، تلاش ویژه‌ای را در جهت امدادرسانی به مردم و یافتن مجروحان و آواربرداری اولیه برای امداد و نجات در دستور کار داشت و کمک قابل توجهی به مردم منطقه شد.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: در بخش دوم نیز، همزمان واحدهای بیمارستانی ثابت و صحرایی سپاه هم مطالبق همان دستورالعمل، برای کمک به سیستم بیمارستانی کشور، فعال شد که نقش قابل توجهی در کاهش آمار تلفات مصدومان شده است.

سردار شریف ادامه داد: در بخش سوم نیز، سپاه پاسداران با بهره‌گیری از واحدهای مهندسی خود در منطقه غرب کشور، کار آواربرداری و بازکردن راه‌های مواصلاتی که براثر زلزله و ریزش کوه در جاده‌ها، را آغاز کرد و با هماهنگی وزارت راه، توانستیم جاده‌ها را باز کنیم. امروز هم ادامه آوار برداری‌ها و کمک به مجروحان را آغاز کردیم.

وی در ادامه از آغاز عملیات اسکان موقت زلزله زدگان توسط سپاه خبر داد و گفت: از امروز با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، با دستور سردار جعفری فرمانده کل سپاه شخصا در منطقه حضور یافته تا روند کمک رسانی سپاه با قوت و کیفیت بهتری ادامه یابد.

سخنگوی سپاه در پایان اظهار داشت: از صبح امروز هم واحدهای پروازی نیروی هوافضای سپاه مشغول کمک رسانی به مردم زلزله زده هستند تا به کمک خداوند، بتوانیم مردم آسیب دیده بیشتری را امداد رسانی کنیم.

تسنيم