تولیت آستان قدس رضوی:

مردم شیعه و سنی غرب کشور از محبان حضرت رضا(ع) هستند/ سریعا نسبت به رفع نیازهای اولیه آسیب‌دیدگان زلزله اقدام شود

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه لازم است سریعا نسبت به رفع نیازهای اولیه آسیب‌دیدگان غرب کشور اقدام شود تا مصیبت برای این عزیزان مضاعف نشود، گفت: باید کاری کرد که مصیبت‌دیدگان به‌جز مصیب وارده در اثر زمین‌لرزه دغدغه دیگری نداشته باشند.

هادي نيوز: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی  در ویژه برنامه کوی محبت شبکه دوم سیما گفت: به هموطنان استان کرمانشاه به‌ویژه خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند به‌طور ویژه تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: این زمین‌لرزه یک امتحان الهی برای همه است؛ امروز همه در حال امتحان هستیم، ابتدا برای حادثه‌دیدگانی که در این زلزله مورد صدمه و آسیب قرار گرفتند امتحان صبر و برای ملت و مسئولان یک امتحان دیگر است؛ برای مسئولان امتحان انجام وظیفه و برای ملت امتحان نوع‌دوستی و دستگیری از برادران و خواهرانشان است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: لازم است سریعا نسبت به رفع نیازهای اولیه آسیب‌دیدگان اقدام شود تا مصیبت برای این عزیزان مضاعف نشود؛ باید کاری کرد که به‌جز مصیب وارده در اثر زمین‌لرزه دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی افزود: ملت غیور ایران اسلامی به خوبی پیام رهبری را دریافت کردند و با شکوه و عظمت وارد عرصه کمک‌رسانی به هموطنان عزیز حادثه دیده شدند.

رئیسی اظهار کرد: از همان لحظات ابتدایی حادثه از ستاد اربعین آستان قدس رضوی خواستم عازم کرمانشاه بشوند و الحمدالله اقدامات خوبی در کمک‌رسانی با همکاری سایر بخش‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده سازوکار بسیار خوبی یافته است، اکنون بخشی از خدمت‌رسانی‌های مناطق زلزله‌زده را آستان قدس رضوی برعهده دارد که نسبت به تامین غذای گرم و رفع نیازهای اولیه خدمت‌رسانی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: بسیار دوست داشتم اکنون در کنار مردم عزیز حادثه‌دیده غرب کشور باشم اما چون وظیفه خدمت‌رسانی به زائران بارگاه حضرت رضا(ع) را برعهده دارم و با توجه به ایام پایانی ماه صفر و میزبانی از خیل عظیم زائران؛ موفق به حضور در مناطق زلزله‌زده نشدم اما مسؤولانی از سوی آستان قدس رضوی در آن منطقه برای خدمت‌رسانی حاضر شدند.

وی افزود: کالاهایی که به نام حضرت رضا(ع) برای حادثه‌دیدگان ارسال می‌شود، رنگ و بوی حرم حضرت رضا(ع) را دارد و متبرک به نام آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مردم شیعه و سنی غرب کشور از محبان حضرت رضا(ع) هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم در روزهای آتی آستان قدس رضوی گام‌های بهتری را در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با همکاری مسؤولان و مردم برای رفع آلام مردم منطقه و آرامش آنها بردارد.

رئیسی بیان داشت: رشادت‌های مردم سربلند غرب کشور در دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست و این امر مسؤولیتی مضاعف را بر دوش مسؤولان برای خدمت‌رسانی به این مردمی که آزمون‌ها مختلف سربلند بیرون آمده‌اند، می‌نهد.

وی گفت: امروز نیز مردم میهمان‌نواز غرب کشور در میزبانی از زائران اربعین حسینی بسیار پرشکوه ظاهر شده‌اند و قطعا نقش تأثیرگذاری در رقم خوردن حماسه عظیم راهپیمایی اربعین دارند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز تهاجم فرهنگی مغرب زمین بسیار گسترده و جدی است، این هجوم به سرمایه‌ها و داشته‌های عظیم ملت‌هاست و به مدنیت و تمدنی بوده  که به برکت اسلام در میان جوامع  مسلمان ایجاد شده است.

وی افزود: امت اسلام پس از رحلت رسول اکرم(ص) اگر طریق هدایت الهی و پیروی از آموزه‌های نبوی را در پیش گیرند، از یک زندگی ربانی و الهی برخوردار می‌شوند و سعادت دنیوی و اخروی خود را رقم می‌زنند و اگر به رسالت ایشان پشت کنند، سیر قهقرایی را طی می‌کنند و به دوران جاهلیت باز خواهند گشت.

رئیسی بیان داشت: مهمترین عامل در سیر قهقرایی و عقب گشت یک ملت، ایجاد روحیه دنیاطلبی و هواپرستی به جای خداخواهی و خداپرستی است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مهم‏ترین راه ایجاد محبت نسبت به اهل بیت(ع)، معرفت نسبت به کمالات و شناخت فضایل آن بزرگواران است.

وی گفت: معرف و شناخت مقدمه محبت است، زیرا محبتی که از طریق شناخت و معرفت به دست بیاد در فراز و فرودها و لغزشگاه‌ها زندگی از بین نمی‌رود.

رئیسی اظهار کرد: محبت نسبت به اهل بیت(ع) باید اطاعت و تبعیت از این بزرگواران را به دنبال داشته باشد.

فارس