ناامیدی غرب از انتخابات ایران

رسانه‌های غربی معتقدند سیاست خارجی ایران پس از انتخابات تغییری نخواهد کرد.

 

 روزنامه واشنگتن‌پست دراین‌باره نوشت: حذف افراد چالش‌ برانگیزی مانند...  و ...، موفقیت دیگری برای حاکمیت جمهوری اسلامی بود. شورای نگهبان دو نامزد چالش‌برانگیز را واجد صلاحیت ندانست و هشت نامزد باقی‌مانده در گود رقابت، وفادار به جمهوری اسلامی هستند.

واشنگتن‌پست با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای 1‍+5 با ایران در برزخ مانده است، می‌نویسد: دولت اوباما منتظر نتیجه انتخابات ایران مانده است. اینک که در نتیجه رویکردهای اوباما و حذف نامزدهای چالش‌برانگیز رژیم از انتخابات، ظاهراً پیروزی دیگری برای جمهوری اسلامی در حال رقم خوردن است، زمان آن است که دولت اوباما در پی طراحی گام بعدی باشد.

از سوی دیگر، شبکه خبری بلومبرگ در تحلیلی خاطر نشان کرد: با رد صلاحیت دو نامزد مستقل[!]، مذاکره‌کنندگان آمریکایی و اروپا امید چندانی به تشکیل دولتی اهل نرمش و سازش پس از انتخابات ایران ندارند و هشت نامزد موجود، از نیروهای نزدیک به حاکمیت هستند.

بلومبرگ با اشاره به تحریم‌های تصویب شده در کنگره آمریکا می‌نویسد: اعضای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا که به‌اتفاق بررسی این طرح را توصیه کردند، ظاهراً معتقدند که افزایش تحریم‌ها به سازش بیشتری از سوی ایران منجر خواهد شد؛ اما خلاف این امر درست است. به‌نظر می‌رسد رهبر عالی ایران تاکنون متقاعد شده که هدف آمریکا از تحریم‌ها، تغییر رژیم ایران است. تحریم‌ها فقط ممکن است به تعمیق چنین سوءظنی کمک کند و مقاومت ایران در این زمینه را افزایش دهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.