افزایش انشقاق در جبهه اصلاحات!

در حالی که مدت زیادی از اعلام موجودیت تشکل ندای ایرانیان یا همان نسل دوم اصلاح‌طلبان نمی‌گذرد، شنیده شده است جوانان جویای نام دیگری به‌دنبال فعالیت در عرصه سیاسی هستند و مجموعه خود را «جوانان خط امام» نا‌م‌گذاری کرده‌اند.

  آن‌طور که در اخبار آمده است این جریان جدید از سوی فرزند مشاور رئیس‌جمهور در حال راه‌اندازی است و هدف اصلی آن، برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آتی با تمرکز بر شهرستان‌هاست. این درحالی است که ندای ایرانیان کار‌ویژه‌ بسیار سختی را برای خود برگزیده است، چرا که نمایندگی کردن نسل جوان اصلاح‌طلب کار آسانی نیست. مخرج مشترک گرفتن مجموعه‌های فعال جوان که امروز بیشتر به توپی چهل تیکه شباهت دارند، قطعاً از عهده ندای ایرانیان خارج است.

تحلیل‌:این روزها انتقاد از راه‌اندازی ندای ایرانیان در بین اصلاح‌طلبان به‌ویژه بزرگان آنان افزایش یافته است. بسیاری ایجاد نسل دوم اصلاحات(ندا) را اعتراض به افراط‌گرایی اصلاح‌طلبان در سال‌های گذشته به‌ویژه فتنه 88 و انشقاق در جبهه اصلاحات می‌دانند و در مقابل کسانی هم که به نحوی خود را مخاطب تلویحی این جهت‌گیری می‌دانند با احساس خطر تلاش می‌کنند این اقدام را هماهنگ و در راستای تفکر اصلاح‌طلبی مشهور نشان دهند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.