پوچی تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران

روزنامه جروزالم‌پست در مقاله‌ای به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران پیش از سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت و نوشت:...

 

روزنامه جروزالم‌پست 28 سپتامبر 2014 (۶ مهر) در مقاله‌ای به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران پیش از سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت و نوشت: به موازات سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل[رژیم صهیونیستی]، به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، هراس‌ها در اسرائیل در مورد روند گرم‌شدن روابط ایران و آمریکا افزایش یافته است. در میانه نبرد علیه داعش، نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که آمریکا و قدرت‌های غربی تمایل پیدا کرده‌اند مواضع خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران را منعطف‌تر کنند. این احساس وحشت زمانی جدی‌تر شد که گزارش‌هایی درباره همکاری آمریکا و ایران در حملات هوایی علیه داعش منتشر شد.

در ادامه مقاله آمده است: اسرائیل نگران است پیشنهادهای ارائه شده به ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای که ایران آن‌ها را رضایت‌بخش نخوانده و رد کرده است، سبب شود جمهوری اسلامی به «قدرتی در آستانه هسته‌ای» تبدیل شود و در این صورت، به‌طور بالقوه با ساخت بمب هسته‌ای چند گام کوتاه فاصله داشته باشد. نگرانی اسرائیل روز چهارشنبه مشهود بود؛ به‌طوری که یوال استینیتز، وزیر اطلاعات اسرائیل، اطلاعات محرمانه‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ایران فاش کرد که مطابق آن، ایران از پایگاه نظامی پارچین به‌عنوان آزمایش‌های سری فناوری استفاده کرده که تنها برای انفجار سلاح هسته‌ای کاربرد دارد. دلیل انتشار این اطلاعات نیز ظاهراً تأثیرگذاری بر قدرت‌های بزرگ در گفت‌وگوهای هسته‌ای است که امضای توافق با ایران را به تعویق بیندازد؛ زیرا امتیازگیری ایران سبب می‌شود این کشور با توانمندی‌های غنی‌سازی، توافق‌نامه را امضا کند. گفت‌وگوها با قدرت‌های بزرگ قرار است حدود دو ماه آینده به توافق‌نامه هسته‌ای دائم منتهی شود. طی هفته گذشته، مقامات ارشد دولت اوباما برخی پیشنهادهای خود را که می‌تواند پایه توافق‌نامه هسته‌ای با ایران را شکل دهد، فاش کردند. موضع‌گیری اسرائیل این بود که هرگونه توافقی که ایران را از داشتن سانتریفیوژ محروم کند یا تنها اجازه داشتن هزار سانتریفیوژ به این کشور بدهد، از توانایی ایران برای غنی‌سازی در سطوح بالا جلوگیری خواهد کرد. تحولات اخیر در خاورمیانه مواضع ایران برای چانه‌زنی در گفت‌وگوهای هسته‌ای را تقویت کرده است.

در پایان مقاله آمده است: این دیدگاه در ایران وجود دارد که اگر در گفت‌وگوها به سبکی کاسب‌کارانه موضعی سخت اتخاذ شود، توافقی بهتر برای ایران حاصل خواهد شد. ایران احساس می‌کند غرب این کشور را در ائتلاف ضدداعش شریکی دوفاکتو می‌داند. حتی دستاوردهای شیعیان یمن که در حال حاضر اداره بخش‌های عظیمی از صنعا را به دست گرفته‌اند، ایرانی‌ها را جسورتر و ترغیب می‌کند و به آن‌ها امیدواری می‌دهد که حوادث منطقه‌ای و زمان به نفع و به کام آن‌هاست. به‌دلیل اینکه از نظر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روابط ایران و اسرائیل در چارچوب بازی با حاصل‌جمع صفر است، هر گونه دستاورد ایران و هر گونه امتیازدهی غرب به این کشور، ضربه‌ای به اسرائیل خواهد بود. به نظر می‌رسد نتانیاهو در سخنرانی روز دوشنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با باراک اوباما تلاش خواهد کرد پیامدهای منفی گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را برای اسرائیل به حداقل برساند. جای تردید است که وی بتواند در پیشبرد دستور کار خود موفق شود. جهان می‌داند که تهدیدات نظامی اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران که از سال 2011 تا 2013 آغاز شد و اوج گرفت، دیگر واقعی نیست.

تحلیل‌: بعید است سردمداران رژیم صهیونیستی از برخی واقعیت‌هایی که این نشریه صهیونیستی به آن پرداخته، گریزی داشته باشند. به نظر می‌رسد این واقعیت‌ها با سنگینی و بی‌رحمی تمام در حال تحمیل خود به رژیم صهیونیستی هستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.