حمله هوایی اسرائیل به سوریه

پایگاه اینترنتی دیلی‌بیست به ابعاد حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه پرداخت و نوشت: ...

 

 پایگاه اینترنتی دیلی‌بیست 9 دسامبر 2014 (۱۸ آذر) به ابعاد حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه پرداخت و نوشت: اسرائیل[رژیم صهیونیستی] علیه مناطق تحت تسلط دولت سوریه در نزدیکی فرودگاه دمشق حملات هوایی صورت داده است. ممکن است چنین حملاتی علیه تسلیحات متعلق به حزب‌الله لبنان در سوریه صورت گرفته باشد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که منبع مهم غرب برای اطلاعات مربوط سوریه به‌شمار می‌رود، این خبر را تأیید کرد و گفت صدای 10 انفجار از آن منطقه شنیده شد که به مرز لبنان بسیار نزدیک است. دیلی‌بیست با سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل تماس گرفت، اما وی گفت در مورد گزارش‌های خارجی اظهارنظر نمی‌کند. اسرائیل پیش‌تر نیز اهدافی راهبردی را در سوریه بمباران کرده بود. تا می 2013 نیروی هوایی اسرائیل به امید جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله در جنوب لبنان، سه حمله در داخل خاک سوریه صورت داد.

در ادامه مقاله آمده است: اگرچه این بمباران‌ها به طور رسمی تأیید نشد؛ اما ایهود باراک، وزیر دفاع سابق اسرائیل گفت که حمله ژانویه 2013 «گواه بر این بود که وقتی چیزی را می‌گوییم، به آن عمل می‌کنیم.» وی ادامه داد که نباید به سوریه اجازه داده شود «تسلیحات پیشرفته به لبنان بیاورد.» سوریه ذخایر عظیمی از تسلیحات مخرب دارد که می‌تواند به‌آسانی از طریق مرز به لبنان منتقل شود و اسرائیل دلایل محکمی برای انجام حملات روز یکشنبه دارد. کشور یهودی اسرائیل، تاریخی خونین و پر از جنگ با دو کشور لبنان و سوریه داشته است.

در پایان مقاله آمده است: پس از چند سال آرامش نسبی در مرز اسرائیل و لبنان، لحن حزب‌الله و اسرائیل به‌تازگی علیه یکدیگر تند شده است. 5 دسامبر یک فرمانده ایرانی گفت که موشک‌های گروه حزب‌الله می‌توانند «اسرائیل را با خاک یکسان کنند.» 7 دسامبر تایمز آو ایزرایل گزارش داد که میخاییل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه، با حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله به‌منظور بحث در مورد صلح در سوریه و انتقال تسلیحات روسی به حزب‌الله برای جنگ با جهادی‌های افراطی دیدار کرد. در پرتو اظهارات اخیر در مورد قدرت نظامی حزب‌الله جای تعجب نیست که اسرائیلی‌ها حمله علیه تسلیحاتی را که به لبنان منتقل می‌شد، در دستورکار قرار دادند و در واقع هشداری جدی علیه تهاجم آینده به‌شمار می‌رود. با توجه به اینکه حزب‌الله و دولت سوریه همچنان پایانی برای جنگ داخلی چهارساله سوریه متصور نیستند، به‌نظر می‌رسد تمایل ندارند جبهه دیگری برای خود در برابر اسرائیل باز کنند که به لحاظ نظامی بسیار قدرتمند است. 

تحلیل‌:اگر هدف صهیونیست‌ها از بمباران مناطقی در سوریه، نابودی تسلیحات حزب‌الله لبنان باشد، یقیناً مرتکب اشتباه بزرگی شده؛ زیرا این تسلیحات به‌سرعت و بادقت در مراقبت جایگزین می‌شوند و حمله تجاوزکارانه صهیونیست‌ها سرآغازی برای تحولات و تصمیمات جدید در محور مقاومت می‌شود که برای صهیونیست‌ها پرهزینه خواهد بود؛ چنانکه مشابه آن درگذشته نیز مشاهده شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.