تهدید ایران از تهدید داعش جدی‌تر است

روزنامه نیویورک‌ پست در مقاله‌ای به راهبردهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات منطقه‌ای پرداخت و نوشت:...

 

روزنامه نیویورک‌پست 5 ژانویه 2015 (15 دی) در مقاله‌ای به راهبردهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات منطقه‌ای پرداخت و نوشت: توافق‌نامه هفته گذشته میان دولت‌های عراق و ایران به‌منظور ورود به رابطه رسمی برای جنگ علیه دولت اسلامی (داعش) برای آمریکا مسئله‌ساز و چالش‌برانگیز خواهد بود. دولت اسلامی مشهور به داعش تهدیدی جدی علیه منطقه است و به طرز وحشتناکی روزنامه‌نگاران آمریکایی و اتباع آن و نیز مسلمانان و مسیحی‌های بی‌گناه در عراق و سوریه را سر بریده است؛ اما تهدید ایران نیز به‌ شدت تهدید داعش و حتی‌ از آن جدی‌تر است. به‌ویژه اگر این کشور به تسلیحات هسته‌ای دست یابد. ماه نوامبر واشنگتن تصمیم گرفت گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران را تمدید کند. تأثیر عملی این تصمیم، دادن زمان بیشتر به حکومت ایران برای ساخت بمب هسته‌ای بود.

در ادامه مقاله آمده است: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس، متذکر شده که «آژانس در موقعیتی نیست که تضمینی معتبر در مورد فقدان فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران ارائه کند و بنابراین نتیجه این است که تمام مواد هسته‌ای در ایران در راستای فعالیت‌های صلح‌آمیز است.» در عین حال، دولت اوباما به‌گونه‌ای رفتار کرده که رژیم ایران هرگز دستورکار تسلیحات هسته‌ای خود را رها نخواهد کرد. بخشی از مسئله این است که دولت آمریکا خواهان اقدام مستقیم علیه دولت اسلامی در عراق نیست و ترجیح می‌دهد مشاوران نظامی به عراق بفرستد؛‌ در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملاً هزاران نیروی زمینی برای عراق تأمین کرده است.

در پایان مقاله آمده است: اما مصلحت‌اندیشی در جنگ علیه دولت اسلامی (داعش) راهبردی بد برای آمریکا و جهان است. در صورتی که ایران به تسلیحات هسته‌ای دست یابد، نه‌تنها از آن برای مرعوب ساختن همسایگان استفاده خواهد کرد، بلکه آن را به دست تروریست‌هایی خواهد داد که دسترسی آن‌ها فراتر از منطقه است. چه باید کرد؟ مریم رجوی، رهبر شورای ملی مقاومت ایران (منافقین) در پاسخ به اینکه چه چیزی رهبران ایران را به رهاسازی تسلیحات هسته‌ای ترغیب می‌کند، می‌گوید: «آن‌ها تنها در صورتی ساخت بمب هسته‌ای را رها می‌کنند که احساس کنند تداوم چنین مسیری بقایشان را به خطر می‌اندازد و نیز اگر احساس کنند خطرات پافشاری بر طرح هسته‌ای بیشتر از خطرات رهاسازی آن است.» رجوی در مورد اشتباهات آمریکا طی گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت که این مسئله به رژیم برای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک و نیز غنی‌سازی، زمان می‌دهد. رجوی معتقد است جنبش (منافقین) تهدیدی مستقیم علیه روحانیان است. مسئله جدی‌تر اینکه آمریکا تمایلی به شناسایی گروه رجوی نشان نداده و تنها این گروه را از فهرست تروریسم خارج کرده است. رجوی تهدیدی برای آمریکا نیست، بلکه چالشی جدی برای ایرانی است که تهدیدی واقعی به شمار می‌رود.

تحلیل‌: همان‌طور که منافقین برای رفع برخی مشکلاتشان در آمریکا، به مقامات این کشور رشوه می‌دهند، به‌نظر می‌رسد این یادداشت نیز با پول و سفارش منافقین برای خارج ساختن این گروهک از انزوای شدید، درج شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.