چرا گروه رسانه‌ای قوچانی به‌دنبال توقیف شدن است؟!

توقیف روزنامه «مردم امروز» که به حمایت از کاریکاتوریست توهین‌کننده به ساحت پیامبر اکرم(ص) پرداخته بود، در حالی انجام شد که این روزنامه پیش‌تر نیز به دلیل افشای بودجه نهادهای نظامی کشور و مذاکرات غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، تخلف کرده و تذکر گرفته بود!

 

توقیف روزنامه «مردم امروز» که به حمایت از کاریکاتوریست توهین‌کننده به ساحت پیامبر اکرم(ص) پرداخته بود، در حالی انجام شد که این روزنامه پیش‌تر نیز به دلیل افشای بودجه نهادهای نظامی کشور و مذاکرات غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، تخلف کرده و تذکر گرفته بود! قوچانی پیش از این به همراه گروه معروف خود در هشت نشریه و روزنامه فعالیت داشته است و در همه این هشت مورد، فعالیتش منجر به توقیف و بسته شدن آن‌ها شده است. این مسئله، سؤالات قابل‌تأملی را در ذهن خیلی‌ها مطرح کرده و آن اینکه، پشت پرده‌ این گروه رسانه‌ای چه خبرهایی است!

گفتنی است پیش از روزنامه مردم امروز، قوچانی در روزنامه آسمان با غیرانسانی توصیف کردن حکم الهی قصاص(!) و زیر سؤال بردن نص قرآن مجید، باعث بسته شدن این روزنامه شده بود. وی همچنین پیش از آن، «همشهری ماه»، «شرق»، «هم‌میهن»، «شهروند امروز»، «ایراندخت»، «اعتماد ملی» و «آسمان» را هم توقیف کرده بود.گروه رسانه‌ای قوچانی نشان داده است که به‌دنبال توقیف شدن می‌دود و هر بار با توهینی جدید، موجب توقیف شدن یک روزنامه می‌شود.نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که چرا باید قوانین مطبوعاتی کشور ما به شکلی باشد که موجب شود یک گروه، امکان توهین‌های مکرر و ثبت رسانه‌های جدید را داشته باشد؟ قطعاً تخلف مطبوعاتی منجر به تعطیلی برای هشت بار در سال‌های متمادی قابل بخشش نیست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.