دخالت انتخاباتی رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان در ایران!

«کلودیا رویت» نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان، روز گذشته در فرهنگستان علوم با محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفت‌وگو کرد.

 

«کلودیا رویت» نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان، روز گذشته در فرهنگستان علوم با محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفت‌وگو کرد. رویت در ابتدای این دیدار که با حضور سیدعلی خرم و مقامات وزارت امورخارجه کشورمان و همچنین سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران برگزار شد، با بیان اینکه آمده تا از تحلیل‌های عارف در زمینه مسائل داخلی استفاده کند، ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان گفت: من آمده‌ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود، شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد.

 وی در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 تصریح کرد: ما در سال 2009 (88) شاهد حرکت‌هایی در جامعه مدنی ایران بودیم و نمودهای آن را در جامعه شما دیدیم که دانشجویان و جوانان، آزادی می‌خواستند(!) نایب‌رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار مجدداً به بحث انتخابات مجلس آینده ایران ورود کرد و با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: من شنیده‌ام که در ایران همه می‌توانند نامزد شوند، ولی باید از فیلتر[پالایه] شورای نگهبان رد شوند و همین‌طور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند.

 رویت ادامه داد: پیامدهای انتخابات 88 در جامعه ایران هنوز ادامه دارد و ما در ماه‌های اخیر حرف‌هایی را درباره رفع حصر و حرف‌هایی از این قبیل شنیده‌ایم و به عقیده من، حصر خانگی باید برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد، فکر می‌کنم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت و من امیدوار بودم که این حصر برداشته شود.

در ادامه این دیدار، یکی از اعضای هیئت آلمانی نیز که به‌عنوان نماینده مجلس آلمان فعالیت می‌کند، با پیگیری وضعیت یکی از متهمان فتنه 88 اظهار داشت: من از شما می‌خواهم که درباره وضعیت «سلطانی» پیگیری‌های لازم انجام شود، زیرا وقتی ما این مسئله را از سفیر ایران در آلمان پیگیری کردیم، جوابی نشنیدیم. عارف هم اظهارات کلاویا رویت را درباره شورای نگهبان مدنظر قرار داد و گفت: شورای نگهبان جایگاه قانونی داشته و نقش نظارت را در انتخابات برعهده دارد و ما خوشبین هستیم که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و همچنین نامزدها در انتخابات در چارچوب قانون عمل کند. وی ادامه داد:‌ اگر همه در چارچوب قانون عمل کنند، ما نگران عبور اصلاح‌طلبان از فیلتر شورای نگهبان نیستیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.