غش و ریسه رفتن روزنامه زنجیره‌ای برای آمریکا!

روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار در سرمقاله خود سعی کرد تا با کمرنگ‌تر جلوه دادن دشمنی مردم با آمریکا، برخی از اقدامات ایران در مقابل آمریکا را ناخواسته نشان بدهد!

 

 روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار در سرمقاله خود سعی کرد تا با کمرنگ‌تر جلوه دادن دشمنی مردم با آمریکا، برخی از اقدامات ایران در مقابل آمریکا را ناخواسته نشان بدهد! این روزنامه زنجیره‌ای و اصلاح‌طلب نوشت: «بخشی از دولتمردان آمریکا پس از انقلاب هنوز از شاه حمایت می‌کردند و بخشی از قراردادها و معاهدات با ایران را یک‌طرفه مسدود کردند و این موضوع باعث شد فرزندان انقلابی ایران دوبار به سفارت آمریکا حمله کنند که بار دوم خواسته یا ناخواسته تعداد 66 نفر از دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت آمریکا در تهران را گروگان گرفتند.»!

ابتکار در جای دیگر از این مقاله آورده است: «در حال حاضر ایران در مذاکره 1+5 در آستانه توافق قرار گرفته است. در این گیرودار، بخشی از نهادها و سیاسیون به‌جای آنکه نسخه اوباما و بخشی از نمایندگان کنگره، اعم از مجلس و سنا را با دیگر دولتمردان آمریکایی که با دولت و مردم ایران غیردوستانه عمل می‌کنند جداگانه بپیچند، بی‌موقع به یاد تاریخ دشمنی‌های آمریکا با ایران افتاده‌اند و در جای‌جای شهر، بنرهایی با مضمون دشمنی آمریکا با ایران بر پا کرده‌اند. هر هوشمندی می‌داند آمریکای اوباما، با آمریکای بوش و حتی آمریکای کارتر متفاوت است.»!

این روزنامه در ادامه نوشته است: «به مصلحت کشور نیست در حال حاضر تاریخ رابطه ایران و آمریکا بر در و دیوار نشانده شود. هنر این است که امروز اگر در آمریکا مردمی پیدا می‌شوند که در عین آمریکایی بودن به بخشی از حقوق ما اذعان می‌کنند، ما با آن‌ها کریمانه برخورد کنیم و دیگر آن‌ها را در جرگه دشمنان ابدی خود ننشانیم.»!

گویا روزنامه ابتکار فراموش کرده که اگرچه در قبال تعطیلی قسمت زیادی از فعالیت‌های هسته‌ای کشور به‌ظاهر قرار بوده تحریمی علیه ایران صادر نشود؛ اما دوباره تحریم‌هایی علیه ایران وضع شده است و از سوی دیگر روی دیگر تحریم‌ها، یعنی کاهش قیمت نفت از سوی آمریکا و با همکاری عربستان در حال رخ دادن است تا دیگر حتی ایران با ترفند دور زدن تحریم‌ها نتواند نفت خود را به فروش برساند و در مجموع اینکه آمریکایی‌ها هنوز حتی علناً ایران را تهدید می‌کنند و حتی اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، بارها از گزینه نظامی علیه ایران سخن رانده است!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.