ضرورت تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل سفارت آمریکا؟

روزنامه جروزالم‌پست در مقاله‌ای به دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی در مورد گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و نوشت:...

 

 روزنامه جروزالم‌پست 18 فوریه 2015 (29 بهمن) در مقاله‌ای به دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی در مورد گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و نوشت: یوسی کوپرواسر، دبیرکل سابق وزارت امور راهبردی اسرائیل[رژیم صهیونیستی] روز سه‌شنبه گفت «مردم اسرائیل باید به خیابان‌ها بریزند و در مقابل سفارت آمریکا در تل‌آویو علیه توافق‌ هسته‌ای احتمالی ایران تظاهرات کنند. وی که پیش از ترک پست وزارت در سال 2014، مقام ارشد اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل بوده، به برنامه‌ریزی سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، کمک بسیاری کرده است. کوپرواسر در نشست سالانه مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در تل‌آویو گفت «همه گوش خواهند داد و این پرسش را مطرح خواهند کرد که چرا این توافق خطرناک است و چرا باید در برابر رژیمی به‌شدت افراطی مانند ایران مقاومت کنیم تا از دستیابی به توان داشتن تسلیحات هسته‌ای ناکام بماند.»

در ادامه مقاله آمده است: با وجود این، کوپرواسر گفت تنها نباید نتانیاهو علیه این توافق بجنگد. «این شبیه جنگیدن با فلسطینی‌ها در تورات و فرستادن داوود به‌منظور تشریح ماجرا نیست... مردم اسرائیل باید اعتراض کنند. ما باید به مقابل سفارت آمریکا برویم و علیه این اقدام خطرناک اعتراض کنیم... این سرنوشت ماست. چرا باید این وظیفه را تنها به نخست‌وزیر واگذار کنیم؟..» مطابق گزارش‌ها، آمریکا با تداوم فعالیت بیش از شش هزار سانتریفیوژ در ایران موافقت کرده است. وی می‌گوید: مسئله تنها تعداد نیست که غیرقابل باور است و کسی تا یک سال پیش اجازه این تعداد را اصلاً مطرح نمی‌کرد. همچنین سرنوشت سایر 14 هزار سانتریفیوژ چه می‌شود؟ «اگر آن‌ها به‌طور کامل برچیده نشوند، آن‌ها طی چند هفته نصبشان خواهند کرد. در این‌صورت، چه اتفاقی می‌افتد؟... مسئله موشک‌های بالستیک ایران یا ذخایر اورانیوم غنی‌شده این کشور یا تحقیق و توسعه هسته‌ای چه می‌شود؟»

در پایان مقاله آمده است: کوپرواسر تشریح کرد «فهرستی طولانی از مسائلی وجود دارد که در مورد رفع آن‌ها چیزی نشنیده‌ایم... ولی می‌خواهیم بدانیم آیا در پایان، آستانه هسته‌ای به‌شدت بالا خواهد بود یا خیر؟» وی گفت: اگرچه واشنگتن به‌طور واضح خواهان دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای نیست، ولی به این مسئله به‌طور متفاوت می‌نگرد.» آمریکا می‌تواند با شرایطی کنار بیاید که در آن، ایران با ساخت تسلیحات هسته‌ای یک سال فاصله داشته باشد؛ زیرا معتقد است این، آنقدرها هم وحشتناک نیست. آمریکا خواهان تمرکز بر دولت اسلامی (داعش) است. از نظر آمریکا، آستانه هسته‌ای یک‌ساله برای ایران «پایان جهان نیست.»

تحلیل‌: موقعیت و حقوق مسلم هسته‌ای ایران، در حال حاضر از چنان اهمیت و برجستگی مقتدرانه‌ای برخوردار است که چنین جزع و فزع‌های تبلیغاتی و مظلوم‌نمایی‌های صهیونیستی نمی‌تواند آن را مخدوش و پنهان سازد؛ حتی اوباما هم نمی‌تواند از آن برای فشار بر ایران استفاده کند؛ چرا که فاقد هرگونه نو‌آوری ناشناخته‌ای است که دشمن نیازموده باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.