نقض حقوق بشر در سرزمین مدعی حقوق بشر!

اندیشکده روسی «دموکراسی و تعاون» طی گزارشی تحلیلی به وضعیت اسفناک حقوق بشر در آمریکا در سال 2014 میلادی و پیش از آن پرداخته است.

 

 اندیشکده روسی «دموکراسی و تعاون» طی گزارشی تحلیلی به وضعیت اسفناک حقوق بشر در آمریکا در سال 2014 میلادی و پیش از آن پرداخته است. یافته‌های مستند این اندیشکده نشان می‌دهد وضعیت واقعی حقوق بشر آمریکا در زمینه اجرای قانون، سیاست، امور رسانه‌ای‌ و موارد دیگر، بسیار بدتر از معیارهای اعلام شده است. بنا بر این گزارش، این یافته‌ها به تأیید سازمان‌های فعال حقوق بشری، سیاستمداران، اصحاب رسانه و کارشناسان آمریکا رسیده است. با وجود فعالیت سازمان‌های حقوق بشر که سعی داشته‌اند بدرفتاری‌های موجود در این زمینه را اصلاح کنند، هنوز مشکلات ساختاری زیادی چون وضعیت نگران‌کننده در زندان‌ها، اعدام‌ها، فساد قانونی و تخلف‌های بسیار در آژانس‌های اطلاعاتی، امنیتی مشاهده می‌شود.

 این اندیشکده در ادامه نوشت: نگرانی عمده در زمینه حقوق بشر این است که مقام‌های آمریکایی نه‌تنها حقوق شهروندان اصیل آمریکایی، بلکه حقوق افراد دیگر کشورها را که مقیم این کشور هستند نیز رعایت نمی‌کنند.

 اندیشکده تعاون و دموکراسی نوشت: با توجه به موارد گفته‌شده از نقض حقوق بشر در آمریکا، سخنرانی‌های مداوم مقام‌های آمریکایی درباره وضعیت حقوق بشر دیگر کشورها به‌شدت مضحک به‌نظر می‌سد. همچنین طی سه دهه گذشته بیش از 24 خبرنگار و روزنامه‌نگار به دلیل امتناع از افشای منابع گزارش‌هایشان در زندان افتاده‌اند. دولت اوباما همچنین به حذف روزنامه‌نگار منتقد به دولت خود در پوشش دیدارهایش با مقام‌های جهانی متهم است. «سیمور هرش» روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی، در این‌باره معتقد است که کاخ سفید همواره دروغ می‌گوید؛ اما اصحاب رسانه‌ها جرئت ندارند کلامی در این‌باره بگویند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.