داعش در همراهی با صهیونیست‌ها خانه موقت فلسطینی‌ها را خراب کرد

درحالی‌که آوارگان فلسطینی از سرزمین مادری‌ خود به‌دست رژیم صهیونیستی رانده شده‌اند و به اردوگاه یرموک، واقع در حاشیه دمشق به‌عنوان خانه موقت روی آورده‌اند، در روزهای گذشته داعش امنیت را از این فلسطینیان آواره گرفته است و در پی نسل‌کشی مردم فلسطین است.

 

 در همین زمینه، گروه فلسطینی «جیش‌الاسلام» با صدور بیانیه‌ای داعش را «خوارج» خواند: «داعش هر روز بیش‌ازپیش خارج‌شدن خود از دین حنیف اسلام را نشان می‌دهد. امروز آنان عزم خود را راسخ کرده‌اند که گروه‌های مسلح مقاومت فلسطینی در یرموک را خلع سلاح کنند و حکم به نابودی آنان داده‌اند. تعداد بسیاری از آوارگان غیرنظامی نیز در این درگیری‌ها قربانی شده‌اند؛ اما امکان هیچ‌گونه امدادرسانی وجود ندارد». داعش اعلام کرده است، هر گروهی که در برابر آنان بجنگد، «زندیق» است و حد شرعی قتل درباره وی اجرا خواهد شد. به‌این‌ترتیب، داعش رسماً علیه حماس اعلام جنگ کرده است. داعش و النصره در حال تکرار فجایع انسانی اشغالگران صهیونیست هستند. باید دید که گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر این تروریست‌های وهابی چه اندازه یارای ایستادگی دارند؟ تروریست‌ها تصاویری را از سرهای بریده‌شده در اردوگاه یرموک منتشر کردند و مدعی شدند، آن‌ها به جرم ارتداد کشته شده‌اند. یکی از سرها به یکی از اعضای حماس تعلق دارد که برای امدادرسانی در اردوگاه حضور داشته و در زمان اسارت هم حتی مسلح نبوده است.

در این حال، نماینده حماس در بیروت هشدار داد: «ملت فلسطین به‌عنوان یک ملت- دولت که در پی احیای مناطق سرزمینی خود است، از ورود به مسائل داخلی کشورهای دیگر خودداری می‌کند و ما در قضیه نزاع سوریه نیز ترجیح می‌دهیم بی‌طرفی اختیار کنیم. اردوگاه یرموک به فلسطینی‌ها تعلق دارد و باید هرچه سریع‌تر، گروه‌های مسلح غیرفلسطینی به‌ویژه داعش از آن خارج شوند». این در حالی است که شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش کرده، گروه تروریستی داعش تعدادی از پناهندگان فلسطینی را که از اردوگاه یرموک ربوده بود، اعدام کرد. پیش‌تر نیز اعلام شده بود، گروه تروریستی داعش در ورود به این اردوگاه دست به ذبح شماری از ساکنان یرموک‌زده و تصاویری از سرهای ذبح‌شده سه فلسطینی را منتشر کرده است. «اسماعیل رضوان»، از مسئولان جنبش حماس گفت: فاجعه‌ای بزرگ در اردوگاه یرموک واقع در جنوب دمشق، پایتخت سوریه درحال روی‌دادن است و هرچه سریع‌تر باید از وقوع این فاجعه جلوگیری کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.