ضعف و قدرت دشمنان را خوب می‌شناسیم

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، شب گذشته در برنامه زنده «نگاه یک»، به پرسش‌های مختلفی درباره مسائل امنیتی و نظامی پاسخ گفت که برخی از فرازهای آن در ادامه آمده است:...

 

 

 سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، شب گذشته در برنامه زنده «نگاه یک»، به پرسش‌های مختلفی درباره مسائل امنیتی و نظامی پاسخ گفت که برخی از فرازهای آن در ادامه آمده است:

- دشمن می‌گوید، توافق‌مان با ایران براساس اطمینان نیست؛ بلکه براساس راستی‌آزمایی است؛ اما ما می‌گوییم که هرگز براساس راستی‌آزمایی با دشمن توافق نمی‌کنیم؛ چراکه بی‌اعتمادی ما به آنها بی‌انتهاست.

- نظام سعودی در داخل حاکمیت خود دچار چالش شده است؛ لذا برای حل این چالش و فرافکنی آن، از چنین ماجرایی (حمله به یمن)کمک گرفتند.

- ملت یمن، شاهکارهای زیادی در طول تاریخ در مقاومت زمینی از خود نشان داده است. عثمانی‌ها می‌گفتند، یمن مثل کارخانه ذوب‌آهن بود که سربازان ما را در خود ذوب و نابود کرد. آل‌سعود جرئت و توان جنگ زمینی با یمن را ندارد.

- از یمن حمایت سیاسی می‌کنیم و اگر راهش باز باشد، کمک انسان‌دوستانه هم خواهیم کرد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم. ما به وحدت جهان اسلام بیش از اینها فکر می‌کنیم.

- ما وارد دریای هیچ کشوری نخواهیم شد. ما ملتی با تمدن هستیم و به حق حاکمیت کسی تجاوز نخواهیم کرد؛ اما این حضور (ناوگان دریایی ایران در آب‌های آزاد) اگر در هر سطحی- حتی لسانی- با تهدید دیگران مواجه شود، حتماً عکس‌العمل‌های قدرتمندی از ما خواهند دید و خودشان هم می‌دانند. رفتار آنها درباره ما تا اینجا که دیده‌ایم، عاقلانه بوده است.

- عربستان با این کار (حمله به یمن) دیرزمانی نخواهد پایید که با عکس‌العمل‌های نگران‌کننده و مخربی مواجه خواهد شد. آل‌سعود در بن‌بست گیر کرده است، نه می‌تواند این وضعیت را ادامه دهد و نه ادامه ندهد. امروز انصارالله بر 90 درصد یمن مسلط است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.