هم‌عقیده‌بودن در توافق‌نکردن با ایران

دو کاندیدای مطرح انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه و دموکرات بر مصالحه‌‌نکردن هسته‌ای با ایران تأکید دارند.

 

 

پایگاه اینترنتی «دهیل» نوشت: هیلاری کلینتون مخالف توافق هسته‌ای با ایران است.فریدمن در تحلیلی برای این پایگاه نوشت: تنها چند دقیقه پیش از آنکه هیلاری کلینتون، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ اعلام کند،‌ حیم سابان، آمریکایی- صهیونیست و یکی از حامیان کلینتون در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون رژیم‌ صهیونیستی درباره موضع کلینتون درباره توافق ایران تلویحاً گفت: کلینتون، مخالف توافق هسته‌ای ایران است؛ زیرا همه گروه‌های سیاسی صهیونیسم،‌ با این توافق مخالفند. از چپ‌ترین عضو گروه اتحادیه صهیونیست تا احزاب راست مخالف توافق هسته‌ای با ایران هستند.

افزون‌بر نامزد دموکرات‌ها، جب بوش، سناتور جمهوریخواهی که شانس خوبی برای نشستن بر مسند اوباما دارد، درخصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران نظر مثبتی ندارد و حتی مذاکرات لوزان که بیشترین امتیازات ممکن را در چهارچوب راه‌حل‌های پیشنهادی به طرف مقابل داده و رضایت و خوشحالی برخی از صهیونیست‌ها را هم به‌دنبال داشته است، توافق معیوبی برای آمریکا می‌داند. پس از مذاکرات لوزان، سی‌ان‌ان گزارش داد: جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدای آمریکا ضمن ابراز ناراحتی از دستیابی ایران و گروه 1+5 به تفاهم سیاسی مشترک،‌ گفت: این تفاهم تنها فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران را قانونی خواهد کرد. وی افزود: هیچ چیز در توافقی که دولت توصیف کرده است، لغو تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را توجیه نمی‌کند؛ چون این تحریم‌ها حاصل سال‌ها تلاش هر دو حزب بوده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.