سوءاستفاده ضدانقلاب از یک حادثه!

دو روز پیش دختر خانمی به‌نام پریناز خسروانی، مهماندار هتل تارا، خود را از طبقه چهارم هتل به پایین می‌‌اندازد و فوت می‌کند.

 

  ابتدا از طریق برخی رسانه‌های ضدانقلاب و نیز کاربران شبکه‌های اجتماعی عنوان شد که یک مأمور اطلاعات قصد تجاوز به این دختر خانم را داشته است. اولین نکته درباره این ماجرا این است که به فرد مذکور نسبت اطلاعاتی داده و وی را یک مأمور امنیتی خوانده بودند. گفتنی است، فرد مذکور اکنون در بازداشت است و در خبرها عنوان شده که وی حتی مأمور دولت نیز نبوده است، چه برسد به اینکه مأمور امنیتی باشد.

اما در کنار فضاسازی کاذب رسانه‌های ضدانقلاب، نکات عجیبی در بررسی‌های صورت‌گرفته فضای رسانه‌ای درباره این حادثه وجود دارد، براساس این بررسی‌ها کاربرانی از کشور عربستان با ۳۲ درصد، بیشترین توجه را به این حادثه داشتند و پس از آن ایران با ۱۹ درصد در رتبه دوم قرار دارد. سوریه با ۷ درصد، آلمان ۶ درصد، عراق ۳ درصد و نروژ با ۵ درصد از دیگر کشورهایی هستند که در این‌باره با هشتگ «مهاباد» توییت کردند. اگر به قسمت بیشترین تأثیرگذاری (most influence) نگاه کنید، می‌بینید که تقریباً ۹۹ درصد افرادی که بیشترین درگیری را در این مورد داشتند، عرب‌هایی هستند که ادعاهای خیالی درباره جدایی اهواز و تشکیل کشور «الاحواز» در سر دارند.

تحلیل‌: گفتنی است، با وجود آنکه جریان ضدانقلاب و برخی رسانه‌های غربی، با انتشار خبرها و تصاویر دروغ سعی در تحریک مردم مهاباد داشتند، هوشیاری مردم و اقدام به‌هنگام مسئولان این شهر، این حرکت مشکوک را ناکام گذاشت.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.