معرفی و بازجویی ممنوع

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، از درخواست غربی‌ها برای بازجویی و مصاحبه با برخی دانشمندان و مقامات ایران خبر داد و اظهار داشت:...

 

 

 علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، از درخواست غربی‌ها برای بازجویی و مصاحبه با برخی دانشمندان و مقامات ایران خبر داد و اظهار داشت: خاطره تلخ انتقال اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شهادت شهدایی، همچون شهید شهریاری همراه بود که حکایت‌ از نامطمئن بودن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شناخت عناصر انسانی مؤثر در حوزه فناوری هسته‌ای دارد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بنابراین، این درخواست که همزمان با نظارت‌هایی که مي‌کنند، با افراد ایرانی و دانشمندان ما مصاحبه داشته باشند و به تعبیری اقدام به «بازجویی» کنند، پذیرفتنی نیست. این نماینده مجلس با بیان اینکه این اقدام خطرهای بنیادینی را معطوف دانشمندان ما و دانش هسته‌ای کشور مي‌کند، تأکید کرد: معتقدیم که نظارت باید متعارف باشد و هرچه از این دست مطالبات مطرح مي‌شود، در راستای زیاده‌خواهی‌های آمریکا و نظام سلطه و به‌منظور اهداف شوم‌شان برای نابودی دانش و دانشمندان هسته‌ای ایران است.

 تحلیل‌: تمام اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای و فعالیت‌های هسته‌ای ایران در زمره اسرار ملی هستند و هیچ‌کس حق ندارد آنها را با هر عنوانی در اختیار اجانب قرار دهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.