سه عامل تحقق ایده‌های رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی: بنابر تجربه تاریخی، رهبران الهی در انجام رسالت‌های خود چهار گزینه را در چهار سطح پیش رو دارند که مبتنی بر همراهی دولتمردان، خواص و مردم، یکی از آن چهار گزینه محقق می‌شود.

 

 

 

حجت‌الاسلام سعیدی در مراسم تجلیل از پاسداران نمونه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه تحقق همه ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها در اختیار رهبران الهی نیست، اظهار داشت: دولتمردان، خواص و مردم سه عامل مهم تحقق آرمان‌ها و ایده‌آل‌های مورد نظر حاکمان اسلامی هستند که هر کدام به‌تنهایی یا با هم می‌توانند زمینه انعطاف رهبران الهی شوند.

وی با اشاره به اینکه رهبران در بررسی تاریخی از دوران پیامبران و ائمه همواره چهار گزینه را پیش رو داشتند، افزود: اولین گزینه بحث تحقق ایده‌آل‌ها بوده، یعنی ایده‌آل ممکن را با استفاده از ابزار، امکانات و عوامل خود محقق ساخته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه گفت: دومین گزینه، گزینه مطلوب است که با توجه به آماده‌شدن زمینه‌‌ها و همراهی کمتر عوامل گفته شده، در رتبه پایین‌تری از گزینه‌های ایده‌آل قرار می‌گیرد.

وی گزینه بعدی را گزینه مقبول عنوان کرد و افزود: گزینه مقبول در رتبه پایین‌تر از گزینه مطلوب است و در اثر آمادگی کمتر عوامل و همراهی آنها رخ می‌دهد.

آخرین گزینه پیش روی رهبران الهی در اظهارات نماینده ولی‌فقیه در سپاه، گزینه حداقلی عنوان شد و وی گفت: در واقع این آخرین گزینه قابل امکان برای رهبران الهی بوده و درصورتی‌که این گزینه هم محقق نشود، سقوط جامعه حتمی خواهد بود.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه افزود: اینکه دولتمردان، خواص و مردم، ولی الهی را همراهی کنند، امری ضروری در تحقق آرمان‌های جامعه اسلامی است و رهبران الهی و در حال حاضر رهبر انقلاب و در گذشته امام‌خمینی هم مبتنی‌بر همین عمل کرده‌اند و در هر مسئله‌ای با توجه به آمادگی عوامل، انعطاف لازم را نشان داده‌اند.

وی فلسفه انتخاب دولتمردان ازسوی مردم در جمهوری اسلامی را پیاده‌سازی آرمان‌ها و اهدافی دانست که ولی‌فقیه بیان می‌کند و افزود: با این فرض دولت انتخاب‌شده، باید بتواند در تراز رهبری بوده و مطابق با نظرات ایشان عمل کند، از طرفی تلاش خواص در این زمینه لازم است و مردم هم بخش سومی هستند که باید در این راستا عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به توطئه‌های آمریکا در صحنه‌های عملی گفت: تیم مذاکره‌کننده تلاش می‌کند، اما دشمن یک دشمنی است که ثابت کرده هیچ‌گاه از دشمنی خود غافل نیست و یک لحظه هم نباید به آن اطمینان کرد، همان‌طور که رهبری بارها اشاره کرده‌اند و خط قرمزها را مشخص فرموده‌اند.

سعیدی در ادامه افزود: در روایات اسلامی داریم که سوءظن درباره دشمنی که با او صلح کردی واجب است، با این نقل در بیان صریح اهل‌بیت(ع)، در مقابل دشمنی که الآن در شدیدترین حالت دشمنی با ماست، چه باید کرد؟ این از نگاه عقلی است و بعد عقلانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: هر مقدار که مردم، دولتمردان و خواص ظرفیت داشته باشند، به همان میزان ظرفیت‌ها و ایده‌های رهبری تحقق پیدا می‌کند.

وی نقش مردم را در این میان، از همه اساسی‌تر برشمرد و گفت: اگر قرار است در این پیچ تاریخی و در این میدان‌ها ما برنده بشویم، توجه به عوامل و ظرفیت‌های لازم برای تحقق ایده‌های ولی‌فقیه الزامی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.