سفرهای هیئت‌های آمریکایی به کشور در سکوت خبری!

طی هفته‌های گذشته، هیئتی دانشگاهی از کشور آمریکا با حضور در ایران، از دانشگاه‌های تهران، بهشتی، علامه طباطبایی، شیراز، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و همچنین از چند مؤسسه تحقیقاتی، از جمله «رویان» دیدار کرد.

 

 

 این هیئت آمریکایی درحالی در سکوت خبری به تهران آمدند که حضور آنها در بسیاری از دانشگاه‌ها و استان‌های مختلف کشور رسانه‌ای نشد و پس از انتشار بیانیه پایانی این هیئت ازسوی شبکه‌های خارجی، رسانه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور به این سفر پرداختند. پیش از این نیز یک هیئت اقتصادی از آمریکا به ایران آمده بود که حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت؛ این هیئت اقتصادی همچنین جلسات محرمانه‌ای را با برخی از نزدیکان دولت برگزار کرد.

رسانه‌های اصلاح‌طلب این دیدار را در راستای دیپلماسی دانسته‌اند و در همین راستا مدعی شده‌اند، دیپلماسی آموزشی در خط مقدم احیا و عادی‌سازی روابط بین دو کشور است و غالباً از این دیپلماسی پیش از برقراری و عادی‌شدن رابطه سیاسی استفاده می‌شود!

رفت‌وآمدهای بی‌سروصدا در قالب هیئت‌های آمریکایی و ایرانی میان دو کشور از دو سال گذشته آغاز شده است و این هیئت‌ها در قالب‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و... تاکنون سفرهای متعددی به ایران داشته‌اند. باید از مسئولان مربوطه پرسید، طی سال‌های گذشته که رابطه اقتصادی، فرهنگی و علمی میان ایران و آمریکا نبوده است، چه مشکلی برای کشور پیش آمده است که اکنون در قالب این هیئت‌ها به‌دنبال افزایش رابطه با آمریکا هستند؟!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.