کاخ سفید: سناریوی جنگ همه جانبه میان لبنان و اسرائیل اغراق آمیز است

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در حالیکه می گوید «سناریوی جنگ همه جانبه» میان لبنان و اسرائیل اغراق آمیز است، تاکید کرد که تل آویو حق دفاع از خود را دارد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا از نیویورک ، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: معتقدیم که حمله حزب‌الله لبنان به اسرائیل نباید به تشدید تنش منجر شود.

این سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: "سناریوی جنگ همه جانبه" بین لبنان و اسرائیل "اغراق آمیز" است. اسرائیل "کاملا حق دارد از خود دفاع کند."

کربی در پاسخ به اینکه چرا دولت بایدن مطمئن است که این امر منجر به یک جنگ تمام عیار نخواهد شد، گفت: « اگرچه این حمله وحشتناک بود، ما مطمئناً باور نداریم که منجر به تشدید تنش بشود."

این سخنگوی دولت بایدن ادامه داد: معتقدیم که هنوز زمان برای دست یافتن به راه‌ حل دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تشدید تنش میان اسرائیل و حزب‌ الله وجود دارد. ما معتقد نیستیم که حمله حزب‌ الله باید به تشدید تنش ها منجر شود. ما همچنان معتقدیم که می‌ توان شکاف‌ ها را در مورد آتش‌ بس در غزه کاهش داد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: ما معتقدیم که به توافق آتش بس نزدیک شده ایم؛ رسیدن به خط پایان به برخی امتیازات نیاز دارد. حمله به «مجدل شمس» بر مذاکرات توافق آتش‌بس غزه تاثیر نخواهد گذاشت.

کربی در ادامه سیاست حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل بدون اشاره به چند دهه تجاوز و اشغالگری این رژیم گفت: کنترل جولان (اشغالی) همچنان برای امنیت اسرائیل مهم است و سیاست آمریکا در مورد جولان تغییر نکرده است.

 
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.