شیطنت هسته‌ای آمریکا برای اتهام‌زنی به ایران!

عامل روسی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که با نام مستعار «مرلین» شناخته می‌شود، در پرونده مربوط به افشای اطلاعات عملیات مخفیانه این سازمان علیه ایران، شهادت داد.

 

وی روز گذشته از طریق ویدئو کنفرانس به مدت سه ساعت به تشریح نقش خود به‌عنوان عامل مخفی سیا و همچنین تلاش‌هایش برای ایجاد اخلال در برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. مرلین که یک مهندس هسته‌ای روسی است، در سال 2000 برای انتقال اطلاعات غلط به ایران و خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران، 66 هزار دلار از سیا پول دریافت کرده است. وی تلاش کرده بود با نزدیک شدن به گروه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اطلاعاتی نادرست و مخرب را وارد برنامه هسته‌ای ایران کند.

گفتنی است سرویس‌های اطلاعاتی و دستگاه قضایی آمریکا یکی از کارکنان سابق سازمان سیا به نام «جفری استرلینگ» را به درز اطلاعات مربوط به این عملیات متهم کرده‌اند. استرلینگ 47 ساله که در سال 2000 مسئول مافوق مرلین بوده، متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده مربوط به عملیات خرابکاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک‌تایمز به نام «جیمز رایزن» قرار داده است. رایزن این اطلاعات را در سال 2006 در کتابی تحت عنوان «دولت جنگ» منتشر کرد.

«کاندولیزا رایس» مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید، در دادگاه گفت از لو رفتن و درز اطلاعات مربوط به این عملیات جا خورده است. رایس در شهادت روز گذشته خود گفت: عملیات تخریبی سیا در ایران، یکی از مهم‌ترین و محرمانه‌ترین پرونده‌های دوران کاری وی به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اول «جورج بوش» پسر بوده است!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.