فتنه ای از جنس فتنه سامری

از آنجایی که انقلاب ما در امتداد انقلابهای الهی رهبران دینی می باشد و مشخصه اصلی این انقلاب اسلامی بودن و قرآنی بودن این انقلاب است بنابر این در پیمودن و به نتیجه رساندن آن باید از آموزهای های قرآن همان آموز هایی که قرآن از آنها به سرنوشت گذشتگان برای عبرت گرفتن آیندگان آنها را گوش زد می کند یاری طلبید.

این انقلاب از لحظه ای که پدید آمد و در دنیا ظاهر شد با فراز و نشیب ها و عبور از گردنه های پر پیچ وخمی مواجهه شد که به تعبیر مقام معظم رهبری هفت خوانی را پشت سر گذاشتیم که هر خان آن به تنهایی می توانست یک کشور را از پا درآورد اما ما توانستیم این گردنه ها و خان ها را با توکل بر خدا و بصیرت مثال زدنی مردم پشت سر نهیم و به چهل سالگی انقلابمان برسیم . 
تحرکات و سخنان دشمنان خدا و بشریت و هم چنین آشفتگی این روزهای بازار طلا و ارز حکایت از بروز فتنه ای دارد که شباهت زیادی به فتنه سامری در اربعین انقلاب حضرت موسی (ع ) دارد شاید این همان پیچ تاریخی است که عبور از آن فراسویی روشن به ارمغان می آورد .
در فتنه عصر حضرت موسی (ع) شخصی به نام سامری بوسیله طلا و جواهرات مردم را به انحراف کشاند انحرافی که انقلاب موسی را دچار بحران نمود و اختلافی شدید در بین مردم با رهبران جامعه ایجاد کرد تا جایی که سخنان الهی حضرت هارون نیز موثرواقع نشد و مردم به فتنه سامری فریفته شدند و دوباره قوم دچار ارتجاع شدند یعنی همان جهالت و بردگی و کوردلی و اسیر دنیا شدن .
انچه در این سرنوشت جای تأمل و عبرت دارد این است که فتنه ای که در پیش روی چهل سالگی انقلاب ما نیز قرار گرفته است از جنس همان فتنه ایست که سامری در اربعین انقلاب حضرت موسی(ع) ایجاد کرد . آن چنان اهمیتی پیدا کرد که خداوند حکیم در چهار سوره از قرآن همگان را به عبرت گرفتن از آن فرا می خواند. 
سامری های فتنه گر چهل سالگی انقلاب ما نیز مردم را با طلا و ارز دچار سردرگمی و سلب آسایش معیشتی نموده اند 
و سعی در ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین دارند و بااین فتنه اینده انقلاب را تهدید می کنند
عبرتها :
۱-اطاعت از رهبر جامعه و گوش به فرامین ولی بودن
۲- موعد مناسب شکستن ابهت دلار 
۳- مؤاخذه و محاکمه شدید سامری های فتنه گر
۴- یکدل و متحد شدن در برابر دشمنان
۵- پرهیز از هرگونه سخنان مایوس کننده در جامعه
۶-احساس تکلیف و ورود مردم برای مقابله با این فتنه 
۷- به یادآوردن نصرتهای خداوند در طول این چهل سال و مطمئن شدن قلوب به این وعده ها

محمد نظریانی

منتشر شده در کانال معيار سروش