ترکیه در تلاش برای ایجاد خط‌کشی بین خود و ایران

قیس قریشی، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق،

پس از عملیات الوعد الصادق و پیروزی راهبردی ایران با تغییر قاعده درگیری بین خود و آمریکا_اسرائیل و تن دادن آمریکا و اسرائیل به این قاعده(تا الان)، ترکیه احساس می‌کند ایران توانسته فاصله خود را در کنشگری مؤثر در رقابت ژئوپلیتیکی بین خود و رقبای منطقه ای(در اصل فقط ترکیه) افزایش دهد.

ایران با اصرار بر موضع اصولی خود نسبت به قضیه فلسطین و حمایت از متحدان خود در یمن و لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و پرده برداری از استراتژی وحدت ساحت ها هم پیروز افکار عمومی جهان عرب و اسلام شده و هم مناسبات راهبردی در منطقه‌ را به نفع خود تغییر داده و این هرگز برای ترکیه خبر خوبی نیست.

بعید نیست ترکیه با وسوسه و حمایت آمریکا_ناتو_اسرائیل بدنبال ایجاد زمینه ای برای خط‌کشی بین خود و ایران باشد و در کورس رقابت با ایران امتیازی کسب کند.

شاید ترکیه فکر می‌کند هنوز می‌تواند در نزاع با ایران از گسل شیعی_سنی در منطقه به نفع خود استفاده کند و کشور های عربی حوزه خلیج فارس را پشت سر خود قرار دهد.

به هر حال چالش گروهک‌های تروریستی در مرزهای ایران ترکیه و عراق باید مدیریت شود و لازمه با ترکیه در این حوزه مشترک دیپلماسی با نشاطی داشته باشیم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.