قاسم حبیب زاده:

هیچ عقل سلیمی مذاکره مجدد با آمریکا را تائید نمی‌کند

معاون سیاسی سازمان بسیج با اشاره به عهد شکنی ها آمریکا، تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی مذاکره مجدد با طرفی که عملاً نشان‌ داده پای قول و قرارش نمی‌ماند را تائید نمی‌کند.

قاسم حبیب‌زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین، در مورد پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم و بدون پیش‌شرط با ایران گفت: واقعیت این است که در چند صحنه مسئولان جمهوری اسلامی ایران مذاکره با آمریکا را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: در مسئله افغانستان و در اوایل انقلاب و موضوع لانه جاسوسی و همچنین برجام مذاکراتی با آمریکا انجام شد و برای همه ثابت شد که طرف آمریکایی به قول و تعهد خودش پایبند نیست، لذا هیچ عقل سلیمی مذاکره مجدد با طرفی که عملاً نشان‌ داده پای قول و قرارش نمی‌ماند را تائید نمی‌کند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اینکه آقای ترامپ ژست مذاکره‌کننده را به خود گرفته، زوایای دیگری هم دارد؛ بماند اینکه دستگاه دیپلماسی آمریکا دچار یک نوع سردرگمی و چندگانه‌گویی شده است. رئیس‌جمهور آمریکا حرفی را می‌زند و وزیر خارجه آنها حرف دیگری را. از اینها که بگذریم، ما در مسائل هسته‌ای و برجام با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، سند همکاری امضا شد، قول‌ و قرارهایی هم گذاشته شد و به اذعان همه ایران کاملاً به تعهدات خودش پایبند بوده، اما آمریکا با قلدری تمام و بی‌احترامی حتی به متحدینش در ۱+۵، از این توافق خارج شد و حال می‌گوید دوباره بیاییم مذاکره کنیم.

حبیب‌زاده پیشنهاد ترامپ برای مذاکره مستقیم با ایران را مضحک دانست و گفت: آنها چندین سال پیش مذاکره کردند و به توافق رسیدند اما به تعهدات خود پایبند نبودند و دوباره امروز بحث مذاکره را پیش می‌کشند. مذاکره با طرفی که صد درصد مطمئن هستیم به توافقات و عهد خود پایبند نیست، کاری بی‌فایده و عبثی است. بماند که موارد بسیاری را می‌توان به بدعهدی آمریکا و نامفهوم بودن پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا می‌توان افزود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه منافقین و دعوت آنها از مردم برای شرکت در ناآرامی‌ها اشاره کرد و گفت: پرونده گروه‌های معاند انقلاب اسلامی مانند منافقین نزد افکار عمومی و به ویژه ملت ما باز و روشن است و علی‌رغم اینکه می‌گویند افکار عمومی فراموش‌کار است، جنایات و خیانت‌های منافقین در قبال کشور و ملتشان آنچنان آشکار است که کسی خیرخواهی آنها را نمی‌تواند باور کند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: جنایات منافقین تنها مربوط به گذشته نیست و در امروز نیز جنایات آنها تداوم یافته است؛ پس حرف و حنای آنها نزد ملت بصیر ما رنگ و خریداری ندارد. این حرکات و اتفاقاتی هم که بعضاً در جوامع رخ می‌دهد، به خاطر دعوت آنها و این‌جور مسائل نیست. بالاخره بخشی از مردم زیر بار فشار نابسامانی اقتصادی قرار دارند و به نوعی به دنبال بیان مطالبات خود هستند، ولی آنها با سیاسی‌کاری و استفاده از رسانه‌ها می‌خواهند بیان کنند که اگر مردم در جاهایی مطالبات خود را دنبال می‌کنند، به دعوت آنها بوده، اما واقعاً این‌گونه نیست و خیانت آنها برای مردم ما روشن است.

حبیب‌زاده با اشاره به مبالغ هنگفتی که منافقین از ولیعهد عربستان برای ایجاد ناآرامی در ایران گرفته‌اند، افزود: ملت ما این اقدامات آنها را نمی‌توانند نادیده بگیرند و از سوی دیگر هم توجهی به وابستگان خارج‌نشین ندارند.

 مهر